Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
film. briggs&stratton motoriserad åkgräsklippare 129kmh
1680 besök totalt
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Lite humor i höstmörkret

http://www.youtube.com/watch?v=BWmozLhuuXo&feature=fvw

nu tycks inte Hubbes "Hubbster" så frän längre tycker jag,

denna killen har ju en "orginal" motor liksom....

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Hmm, B&S V-twin... Är den också sidventilad (20hk original nämndes).

Tänk att testa nåt liknande med en trimmad Stiga Park (mittstyrd)

Victor.
Lund
Här sen Dec 2003

Niklas Falk skrev:
Tänk att testa nåt liknande med en trimmad Stiga Park (mittstyrd)

och särskilt med det centimeterstora (jämfört med rattens omkrets) glapp som brukar finnas kring mittläget, det kan bli riktigt spännande

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getter: Mercedes C220D T 4Matic -20
Citera
gascan
stockholm täby
Här sen Feb 2006

brukar u gå att justera till det fins små skruvar i slutet på styrkedjan

Fixhult
Här sen Apr 2004

gascan skrev:
brukar u gå att justera till det fins små skruvar i slutet på styrkedjan
Skulle nån få för sig att göra nåt så skulle det nog finjutseras en hel del för att komma nån vart (för att inte prata om en hel kilometer i maxfart).
Men det finns nog bättre villatraktorer man skulle kunna börja med. Att välja nån större golfbanemaskin från Toro eller liknande vore ju fusk.

Det krävdes ju en gräsklippartransmission/växellåda för klassen på Bonneville, finns det nån klass som lämpar sig för hastighetsrekord här hemma?
Annars får man väl dra med sig 13hästarn när det slås hastighetsrekord nästa gång, så det finns nåt att slå

Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004

Fanns det tid och pengar borde det gå att få bra fart i sån stiga park jag har med en ganska stor V-twin Honda i. Borde tåla en hel del och levererar ganska mycke effekt redan orginal men helt fel utväxlad givetvis.
Citera
Landen
Göteborg
Här sen Jul 2005

När jag jobbade som servicetekniker på en firma som servade verktyg så fick jag in en gammal briggs stratton.. Chefen sa åt mig att jag skulle skruva ner den i molekyler och lära mig gräsklippare då vi hade lite att göra just då.. Jag portade och planade toppen, moddade den löjliga vindflöjen som gör att den inte går att varva aset. Monterad munstycken i förgasaren från vad jag tror var en stenkap. öppnade upp avgaset en hel del.. Kommer inte ihåg om jag tog bort bladet men jag tror att den satt kvar

Då den var i uselt skick redan innan så blev det en kort romans mellan mig och klipparen. 5 min höll den.. Men H*****E vad den varvade.. När jag la i växeln på den så stack den iväg. jag hann inte ikapp den så den åkte cirkka 10m och ställde sig mot en kantsten och spann (plasthjul) när jag kom fram så nöp den..

Så det blev ett kort tacktal och en begravning i containern.. Jag är inte hundra på om det var det chefen menade med "utbildning" men kul var det..

Vw caddy tdi 06:a
Vw Polo 82:a AKA dödspolon
VW jetta mk:1 84:a
Renault clio rt 91:a
Volvo s40 97:a
Citera
Bilder o videos
film. briggs&stratton motoriserad åkgräsklippare 129kmh
1680 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande