Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
706 besök totalt |
Vettig knacksensorutrustning, finns det?
Speedparts säljer ju t ex Knock Link, hur är denna, duger den? Eller ska jag satsa på en modifierad APC, eftersom jag kör Saab? Vad finns det för andra knackdetekteringssystem? Tanken är att ha en knacksensor som kläcker ur sig en hög resp. låg signal vid knack/inte knack. Denna signal kan man sedan använda för att styra laddtrycket med, t ex. Priset får gärna vara rimligt också. |
Det finns bara akustiska spikdetekteringssystem att köpa "på fria marknaden". Eftersom du kör SAAB så är det enklast och bäst att köra på APC-n, eftersom den är både bäst och inställd på att lyssna på spikningar i just din motor. Den styr desstom laddtrycket...
Allt annat förutom Trionic skulle funka sämre. _________________ G o r a n A m c o f f |
Nog vet jag hur man skruvar APC:n, knäckte en låda i samband med inprovningen den modifierade boxen.
![]() Men, klurar på ett eget laddreglersystem som skall hålla laddet uppe, och för att inte riskera något vill jag kunna detektera knack som ger systemet möjlighet att reglera ner laddtrycket. |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
706 besök totalt |