| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Taklucka = bankörning?
|
1517 besök totalt |
|
Taklucka = bankörning?
Skulle höra om det är godkänt med glas taklucka om där sitter en hel bur i bilen? funderingar på att bygga om min sierra cosworth rwd med bur så man kan både köra på bana & gata sen. mvh richard _________________ Richard Wester 0709942842 ---------------------------- Vw Golf Mk1 16v -83 |
||
|
Re: Taklucka = bankörning?
Är det en orginal glaslucka eller en "tillbehörslucka" ? Är det en tillbehörslucka tycker jag att den ska bort...oavsett vad ev regler säger. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Pratar vi gatbilsträffar eller racing? Att få godkänd vagnsbok för race med glastaklucka bör vara totalt 100% omöjligt. Men på gatbilsträffar är det ingen som har invänt mot glastacklucka vad jag någonsin hört. På BMW sport clubs träffar är det inget problem.
Sen att det är mycket vikt på väldigt fel ställe (vikt långt upp är ju jättenackdel) är ju en helt annan sak. Fast jag skulle gärna ha glaslucka på gatbilen ändå.... Det är ju trevligt ju
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
I Nascar har man takluckor, Roof Flaps.......kanske inte fullt ut jämförbart.
_________________ Bert-Ola Runeson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Taklucka = bankörning?
|
1517 besök totalt |