Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3536 besök totalt |
Scuderia Hanseat: När anmäla sig?
Nån som vet hur länge man kan vänta med att anmäla sig till Scuderia Hanseat hösten -10 men ändå ha en rimlig chans att komma med? Rent praktiskt, hur går anmälning/betalning till? Några bra tips eller något man skall tänka på? ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Re: Scuderia Hanseat: När anmäla sig?
Mellan tummen och pekfingret: innan vårkursen. Sen beror det lite på vilken grupp som du vill åka i. Väntar man för länge minskar alternativen. Själv har jag åkt i grupp 1 (tysktalande) på hösten pga just sen anmälan. Fördelen är/var att man lärde känna många nya sköna personer plus att jag nu kan både höger och vänster på tyska ;-) All info om anm finns på http://www.scuderia-hanseat.de/en/en Kenne PS Boka upp hela veckan, inte bara dagarna som kursen går. Men festa inte för mycket på tisdagen för på onsdagen är det fri turistkörning för alla SH-deltagare ![]() _________________ ![]() |
||||
Re: Scuderia Hanseat: När anmäla sig?
ok, då är det inte helt akut då.. När det gäller grupper, hur funkar det..anger man att man vill vara med i en svenskgrupp? RR har väl två grupper..vet du vilka..? Någon som vet när kursen är på hösten? Har hört både vecka 36 o 37.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Re:
Kan med gott samvete rekomendera grupp 11. Diciplinerad körning= mycket körning. Tanken var att jag skulle köra kursen nästa vår igen men jag råkade sälja bilen och köpa en utan reg skylt. Men jag kommer att gå kursen igen! vet dock inte när. Lycka till Pelle M _________________ Pelle Mattsson Btg: 9:04:8 Scuderia Hanseat våren -09 |
||||
Jag tackar för alla svar!
I mitt fall är det som sagt hösten som gäller då jag hoppas kunna pula ihop det med lite andra aktiviteter av liknade art.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Pär, gissar att aktiviteterna du syftar på är PCS banmöte på Ringen? Vi är 2 bilar från Stockholm som också kommer gå Scuderia på hösten. Håll mig gärna uppdaterad om vilken grupp/hotell etc du bokar...
_________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||||
Re:
Det och Franco Fun Day på SPA Francorchamps.. När nu Scuderian kommer bli i höst? Verkar väldigt oklart när det gäller det.. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Re:
Är September 15 - 18, 2010 säkra uppgifter? Vad jag hörde så försökte man inom RingRunners få till ett tidigare datum, redan i slutet av aug. Är det den 15:e så krockar det troligen med SPA Francorchamps...hur fn gör man då?? Jösses vilka beslutsvåndor.. ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Re:
Ett duktigt JA! Spa den 15:e. /Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Jepp, PCS funkar alltid
![]() Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||
Hur lång tid brukar det ta innan man får bekräftelse att man är anmäld egentligen... ? Sanslöst att dom inte ens har epost!
Vi flyger ner 10 eller 11 sept, bor på Tiergarten, kör PCS på måndagen och sen Scuderia. Första gången på Ringen känns fantastiskt kul - samtidigt är vi totalt vettskrämda! Stor respekt för banan... Och räcket... _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||||
Re:
Dom har en "hemlig" mejladress: Scuderia.Hanseat@t-online.de. Ni kommer inte ångra er! ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3536 besök totalt |