| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Köpa kullager
|
1547 besök totalt |
|
Köpa kullager
Har köpt en lite snabbare styrväxel, men kullagret som följde med är ett helt vanligt som bara tar radiella krafter. Problemet är att även axiella krafter uppstår. var kan man köpa ett litet SKF kullager? Det jag söker är "angular contact ball bearings" modell 7002 ACD och keramiskt är overkill. _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||
|
Re:
"Till viss del" varade i 20 mil är jag rädd. Jag visste inte att kuggstången genererade sådana krafter på pioniondrevet
Innerdiameter 15mm Ytterdiameter 32mm Höjd 10mm De finns som 9mm eller 13mm så det ska väl också lösas. _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||
|
Re: Köpa kullager
momentum här i solna burkar vara väldigt hjälpsamma. Såg på deras hemsida att dom också finns i malmö, där kan du ju prova. http://www.momentum-industrial.com _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
|
Re:
Det är helt ok, det var faktiskt inte jag som provade utan någon italienare som fick plocka ur allt igen. Lite förvånad att Quaife skickar med ett skräpigt SKF rulllager, säkert något kinaskit
Jag känner inte riktigt för "gör om - gör rätt!" utan det får gärna bli rätt först gången
Tackar Cédric för momentum, jag provar! _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||
|
_________________ Andreas Andersson |
||
|
Jag fortsätter min jakt. Momentum svarade väldigt snabbt:
7002 CD/P4A Pris: 2128,58 kr/st Leveranstid 1 vecka 7002 CD/HCP4A Hybridlager Pris: 4408 kr/st Trodde de skämtade men SKF tillverkar ett hög precsionslager vilket är liiite over-kill. Att spindellager skulle vara så dyra kan jag inte förstå
_________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Köpa kullager
|
1547 besök totalt |