Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2009-09-27 Eifelrennen 2009 | 6205 besök totalt |
Tänkte visa litet mobilbilder tagna sista helgen i sept på klassikerracing På Ringen. Vädret var soligt och +20 men tyvärr inte så mkt publikum som det borde ha varit.
Hög kvalite på fordonsparken. MB luftade bl.a tre stycken av sina Silberpfeile. Den offentliga varmkörningsproceduren var som en konsert med fans vars lukt- och hörselorgan fick en rejäl dos ricinolja och kompressortjut. Man kände hur ansiktet fick en fet beläggning från avgaserna... Retro F1 loppen var faktiskt ganska täta och lät alldeles utmärkt. Notera teknikskillnaden mellan JPS Lotusens CF monocoque jmf med de övriga F1 chassierna som forfarande hade rör/alu. Premier som tog åttonde plats i 1914 års Indy. Ready to race! Maffig Riley Riley nr 2. Engelsmännen gjorde en del riktigt feta vagnar förr. Piece of ass (Rileyns asså) La bella machina. Maserati GP vagn fr 30-talet _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||
Vi kör några till
Denna rovan glädjer en Alfasudägare litet extra. Boxer 12 med ett sjuukt ljud. Det kördes litet också Sedan fanns det lite andra vagnar som inte verkade köras Eventet kan rekommenderas, biljetterna gick på 8 resp 16 Euro fre/lör inkl läktare och parkering i sedvanlig tysk ordning. Fritz håller f.ö. på och bygger ett Dizneyland vid GP slingan med bergodalbana längs målrakan in i genom köpcentra med team-merchandicebutiker och en liiiten ölstuga. Ny huvudläktare samt casino m heliplatta å det grövsta etc. _________________ Tony Jonsson ¤-------------------------------¤ Gracefully understated |
||
Maseratin är väl en 250F från 50-talet?
Lotusen tror jag kan vara några årsmodeller nyare än de andra F1:orna, därav skillnad i monocoquen. EDIT: Härliga bilder! _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Hej!
Lägger in lite länkar från Sportvagnssällskapet i Jönköping. Det är några bilar från våra medlemmar som brukar söka sig ned dit för att delta. Göran har tagit både bra bilder och skriver på sitt speciella sätt... Del 1: http://www.ssij.nu/Eifel09-1.htm Del 2: http://www.ssij.nu/Eifel09-2.htm Del 3: http://www.ssij.nu/Eifel09-3.htm Del 4: http://www.ssij.nu/Eifel09-4.htm Trevlig läsning! _________________ Per Huzell Speed is Everything |
||
Så kom då även slutet på resan. För allt skönt har ett slut och så är det åter till vardagen. Del 5: http://www.ssij.nu/Eifel09-5.htm _________________ Per Huzell Speed is Everything |
||
Kul att du uppskattar det Johan. Jag ska hälsa Göran som både är fotograf och textskrivare. _________________ Per Huzell Speed is Everything |
||
Kan bara instämma i ovationerna.
Ett enastående reportage med fantastiskt stämningfulla bilder och medryckande text. Snart dax att släpa med sig en två-takts Saab till detta eveneamng käns det som. Synd dock att man ska köra redan runt midsommar tydligen nästa år. Men dom kanske tar sitt förnuft tillfånga så småningom igen? Eifelrennen ska ju gå på hösten i lagom lätt regn och lite dimma. För övirgt den där B. Johansson, på the wall of fame som förbryllade artikelförfattaren, tog sig senare ett annat efternamn, efter orten där han bodde. Brasta... om han körde Fiat Abarth eller rent av Saab när han förlänades denna inskription vet jag inte, men jag håller en slant på att 3 cylindrar är bättre än 4:a _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Vakert.
Jag måste få tummarna och tiden loss så jag kan åka ner och beundra dessa event. Vad är skillnaden på oldtimer Classic och Eifelrennen? Någon som har en bra förklaring för mig? Man blir ju bara så sugen på att ta bilen och kameran när man ser sådant här. _________________ Bo Wihlborg |
||
Eftersnack 2009-09-27 Eifelrennen 2009 | 6205 besök totalt |