Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Porschemodell?
1, 2   >>
2985 besök totalt
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Porschemodell?

Nu ska ni få ett hedersamt uppdrag av en som tidigare bevisat sitt totala okunnande om Porschemodeller. Det är Porschen i bakgrundens fullständiga namn jag är ute efter. Det är en 911 turbo, mer vet jag inte.

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

930S 3.6 singelturbo...360 kusar. Ganska ovanlig.

Kalmar
Här sen Jun 2003

Trådstartare
DET är min drömbil, snyggare går inte att uppbringa för pengar!!! Nån som vill vara gud och servera med lite bilder på denna underbara varelse?

Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Ser ut som vilken 930 som helst...ingen skillnad på karossen.

Lomma
Här sen Jan 2003

930S Det ser ut som en 964 turbo, 3,3 eller 3,6 är ganska svårt att avgöra.

Mvh,Björn

Porsche 944 TURBO
Citera
Jim Profit
STHLM
Här sen Nov 2003

964c2 skrev:
930S Det ser ut som en 964 turbo, 3,3 eller 3,6 är ganska svårt att avgöra.

Mvh,Björn

Japp, en 964 turbo är det definitivt..

Ytterliggare några:

Uppsala
Här sen Feb 2003

Dom är rätt ovanliga men karossen (exkl. fram och bakkjolen) är 930. 3.6 motor med singelturbo...dom heter 911 Turbo S 3.6 eller dylikt...det var i alla fall enda singelturbomodellen med 3.6 liters motor. Tillverkades runt 91-92 vill jag minnas. Får kolla upp det så jag inte svamlar...

Malmö
Här sen Feb 2003

En 964 turbo är det

lewan
Hässleholm
Här sen Nov 2002

964 turbo 3.6 såldes mellan 93 och 94.

Många säger 94, men jag har ett faktablad från Porsche Center i Borås som är från 93.
Jag tycker inte dom borde ha feltext på ett faktablad över nya modeller....

EDIT:
Bad Boys filmen är från 1995.
om någon undrar...

Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

beepbeep skrev:
Dom är rätt ovanliga men karossen (exkl. fram och bakkjolen) är 930. 3.6 motor med singelturbo...dom heter 911 Turbo S 3.6 eller dylikt...det var i alla fall enda singelturbomodellen med 3.6 liters motor. Tillverkades runt 91-92 vill jag minnas. Får kolla upp det så jag inte svamlar...

Som redan konstaterats är det en 964 turbo 3.6.

I filmen säger will smith "It's a limited edition".

Här tror jag mycket förvirring uppstått. Jag tror att filmarna velat få publiken att tro att turbo 3.6:an i filmen är en 964 turbo S, vilken i princip är en lättviktare á la 964RS, fast med turbokaross och en 3.3 liters turbo med 380 hk. Denna modell byggdes 1992 i 81 exemplar, byggd av racingavdelningen. Ett mycket lömskt trick av manusförfattaren.....

Lättaste sättet att se skillnad på en 964 turbo S och en turbo 3.6 är luftintag i skärmarna framför bakhjulen på turbo S.

Bild på turbo S från inlägg ovan:

Bild på turbo 3.6 från inlägg ovan:

Jag kollade 911 Story och där nämns ingenting om någon modell som heter 930 turbo S 3.6, så jag, eller rättare sagt författaren till boken, Paul Frère, är rätt säker på att du svamlar!

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Japp, håller oxo med om 964 turbo i någon tappning, tror dom kallas 965 oxo ibland, vet dock inte hur korrekt det är.

Däremot så tror inte att det är korrekt att kalla den 930. 930 i min värld är 3 och 3,3 liters 911 turbo 76-89.

Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002

Daniel Bengtsson skrev:
beepbeep skrev:

Som redan konstaterats är det en 964 turbo 3.6.

I filmen säger will smith "It's a limited edition".

Här tror jag mycket förvirring uppstått. Jag tror att filmarna velat få publiken att tro att turbo 3.6:an i filmen är en 964 turbo S, vilken i princip är en lättviktare á la 964RS, fast med turbokaross och en 3.3 liters turbo med 380 hk. Denna modell byggdes 1992 i 81 exemplar, byggd av racingavdelningen. Ett mycket lömskt trick av manusförfattaren.....

Lättaste sättet att se skillnad på en 964 turbo S och en turbo 3.6 är luftintag i skärmarna framför bakhjulen på turbo S.

Bild på turbo S från inlägg ovan:

Bild på turbo 3.6 från inlägg ovan:

Jag kollade 911 Story och där nämns ingenting om någon modell som heter 930 turbo S 3.6, så jag, eller rättare sagt författaren till boken, Paul Frère, är rätt säker på att du svamlar!

Daniel har prickat rätt. Notera också de olika vingarna. Bilen i filmen har den med gummibadkarskanten, vilket Turbo S inte har. Likaså har Turbo S fetare kjolpaket än övriga 964RS.
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

På bakluckan på bilen i filmen står det turbo 3.6.

Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002

Turbo S har dessutom den goda smaken att ha kylluftintag till bromsarna istället för dimljus.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Pär Hylander skrev:
Japp, håller oxo med om 964 turbo i någon tappning, tror dom kallas 965 oxo ibland, vet dock inte hur korrekt det är.

Däremot så tror inte att det är korrekt att kalla den 930. 930 i min värld är 3 och 3,3 liters 911 turbo 76-89.

Helt rätt Pär, 964 turbo brukar kallas 965. Fast egentligen är 965 något annat, så jag föredrar att helt enkelt säga 964 turbo.

965 var ett projekt som lades ner. Modellen skulle delvis baseras på 959:an, en vidarutveckling av denna helt enkelt.

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002

Carl R skrev:

Daniel har prickat rätt. Notera också de olika vingarna. Bilen i filmen har den med gummibadkarskanten, vilket Turbo S inte har. Likaså har Turbo S fetare kjolpaket än övriga 964RS.

Jag kan mina 964:or, men i övrigt är jag rätt nollställd...

Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Här är lite bilder från filmen:

Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002

På 964 turbo forumen har den här filmen nagelfarits en del kan jag tillägga.
Grabbarna som inte har något annat att göra hävdar att det är minst två bilar som används i filmen.

I öppningsscenen är det regisörens egen bil som används, den är med stor sannolikhet en förklädd 964 turbo 3.3l. I resten av filmen är det en 964 turbo 3.6l.

Sen borde manusförfatter få Nobelpriset i litteratur för den här meningen i början av filmen.
"This is not a car, it's a shiny dick and we are just the balls hangin on to it"
Eller något sådant..

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003

Trådstartare
Staffan Bergholm skrev:
På 964 turbo forumen har den här filmen nagelfarits en del kan jag tillägga.
Grabbarna som inte har något annat att göra hävdar att det är minst två bilar som används i filmen.

I öppningsscenen är det regisörens egen bil som används, den är med stor sannolikhet en förklädd 964 turbo 3.3l. I resten av filmen är det en 964 turbo 3.6l.

Sen borde manusförfatter få Nobelpriset i litteratur för den här meningen i början av filmen.
"This is not a car, it's a shiny dick and we are just the balls hangin on to it"
Eller något sådant..

"This car aint nothin but a shiny dick with two chairs in it. I guess we the balls just dragging the fuck along"

eg ska "This var aint" bytas mot "Its". Men annarrs fattar man inte citatet.. ;-) o detta utan att ha fuskat o kollat på filmen.. Me love Martin Lawrence & Will Smith, but not like that..

Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002

Det finns fler bra citat:

"Yo, you're on the mike with Mike."

P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Några kommentarer om denna då?

http://www.bytbil.com/index.cgi?tips=1D6B6BCF5F0468

Står hos en bilhandlare nära mig

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Allmänt banåkaforum
Porschemodell?
1, 2   >>
2985 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande