| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Riktbänk Dalarna med omnejd?
|
2 besök senaste veckan (1270 totalt) |
|
Hej! Jag håller på att ställa i ordning en Corvette C6 -05 efter en krasch. Det kommer att krävas mycket riktning, undrar därför efter lite tips om någon som är kunnig och har en bra modern riktbänk med lasermätning som kanske skulle vilja ta på sig jobbet? Bilen kommer att levereras helt ren så åtkomligheten är perfekt. Dalarna med omnejd är väl det området jag söker i. Tacksam för tips! Mvh Patrik Lissjos 070-3799440 _________________ Patrik Lissjos |
||
|
Jag har riktbänk...men jag tror inte du har tid att vänta på att jag skulle få tid att göra det.
Men det jag funderar på. Varför skulle lasermätning vara överlägset andra metoder..??.. Jag skulle tro att Ilanda Karrosseri i Karlstad kan hjälpa dej. Dom riktar mycket konstiga tävlinsbilar och annat udda. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
okej.
Nej, riktningen vill jag få gjord så fort som möjlig, mkt jobb att plocka ihop allt igen.. Det där med lasermätning är eg. inget jag har en egen uppfattning. Har bara fått för mig och hört att det ska ge en mer precis mätning, men jag har väldigt dålig koll på tillvägagångssättet. Tack så mkt för tipset, ska kontakta de snarast. _________________ Patrik Lissjos |
||
|
Till ett jobb där tidstudien inte är viktigast....skulle jag föredra en riktbänk av den typen jag har....som är gjord för mellanstora pickupper. Alltså, större och med kraftigare dragare.
Mätutrustningen är aldrig bätter än den oberatör som sköter den.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Nej, det är självklart något du har helt rätt i, ang operatörsbiten.
Det där med större dragkraft också, den här bilen är ju helt plan under så för att kunna rikta den till belåtenhet, så måste den troligtvis svetsas fast i riktbänken eller genom någon annan kraftig fästanordning. _________________ Patrik Lissjos |
||
|
Re:
Alla bänkar har sina egna fästanordningar...och många riktare har sina egna knep. Så det får du lämna över till den som ska rikta. Det blir nog ingen lek att rikta.....jag var på gång att sätta upp min C4 i bänken...och det är inte den lättaste bilen man kan ge sig på. Men jag sålde istället.
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
jag har en polare i hedemora som brukar sköta hubbe berghs plåtjobb, han är duktig plåtis samt har egen bänk.
pm om du vill ha nummret _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Skoda Kodiaq sportline Skoda octavia Rs mk3 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (1270 totalt) |