| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
KÖPT: Diff till E30
|
1512 besök totalt |
|
Det är väl ungefär exakt såhär man inte kan säga när det gäller diffar och utväxlingar.
1. Vilken utväxling söker du? 2. Vad skall du ha den till, bana eller gata? 3. Hur mycket mos skall du plåga den med? Tre grundläggande punkter med info inför valet av diff. Man kan inte fråga vad alla andra tycker att du skall ha för diff, du måste speca allt det där först.
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||||
|
Re:
Jag har bara en 3.23 som är till min egen. Kan höra med en kompis. 3.73 eller 3.91 stora klumpen. För mig de är en tusing han vill ha för den iom den är tänkt användas till hans egen. PM:a om de är intressant, Finns i eslöv _________________ Kristian Svendsen |
||||||
|
Re:
Men om någon har en 2,93:1 i superskick för 150 spänn så är den helt obrukbar för din del. Det finns diffar "out there" till rätta priser och i rätt skick. Du måste bara speca vad det är för diff du vill ha, vad du skall ha den till, bromsad eller obromsad samt utväxling.
||||||
|
Re:
Hehe ja de e helt sant men en på 3,7? - 999999 utväxling Till en bra peng
_________________ Eddie Bergh Bmw e30 325iM |
||||||
|
Kan du inte specificera lite närmare vad du har för maskin och växellåda och vad du tänkt göra med din bil?
Med den samlade faktan kan expertisen på Rejsa.nu, utan att blinka, tipsa dig om exakt rätt grej med most bang for the buck.
||||||
|
Re:
De blev en 4.27 utan broms sålänge iaf.. Inte bästa men man får prioritera, desto finare bussningar osv. kan man köpa till resten av bilen..
_________________ Eddie Bergh Bmw e30 325iM |
||||||
![]() |
SÄLJES
KÖPT: Diff till E30
|
1512 besök totalt |