Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2733 besök totalt |
Rfactor hoppar ut i skrivbordet mitt under race
Händer den senaste tiden att datorn far för sig att visa skrivbordet under rejs. Inte alls bra för även mina normalt sett daliga resultat blir ända sämre. Har stängt ner skypes,messengers etc. _________________ Nicklas Järelöw |
||
kör du med ratt eller tangentbord eller vad? Det finns ingen möjlighet du kommer åt tangentbordet?
Stänger den ner spelet eller bara minimerar det och kan du isåfall återgå eller måste spelet startas om? XP eller Vista eller vilket OS? Windows update brukar vilja starta om i vissa fall och kan då bete sig så här men det går inte att missa isåfall. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Samma sak hände mig - lösning = gör rent fläktflensarna! Ta bort allt damm!
Hoppas det hjälper! |
||
Re:
om det är mycket damm någon stans i datorn så brukar man ha fler problem, Tror mer på johans teori att det är något som vill starta i bakgrunden, Hade samma fel för något år sedan, Men då tog jag bort nästan alt från Autostart o sen har jag inte haft det problemet, _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
jag kör XP. Fick en datorkrasch(Hängning) for inte sa länge sedan och har gjort om här hemma sa damm har det funnits i mängder. Jag köpte en burk tryckluft och har gjort rent datorn sa nu skall vi se om den funkar bättre.
Jag tror inte att jag har kommit at tangentbordet flera ganger utan marka det och varfor skulle datorn hoppa ut i skrivbordet (skulle vara om jag kom at window+tab samtidigt). Tack för tippsen. _________________ Nicklas Järelöw |
||
var det så att spelet minimerade sig eller stängdes ner, rätt stor skillnad då det första troligtivs är orsakat av 3:e part och det sistnämnda av samarbetssvårigheter mellan liret och någon hårdvara (som oftast)
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
||
Jag har ingen brandvägg pa när jag kör. Bara routerns brandvägg.
Igar hoppade datorn ut XX:09 och XX:39. 30 minuters mellanrum. Har kollat programerade jobb men där hittade jag inget. Har bytt ut AVG antivirus 9 (free edition) mot avast free och jag har avinstallerat i stort sett allt utom office och spelen (rfactor och Race serien). Har fulversion av office. Kanske är det den som spökar. Använder ju aldrig office pa hemdatorn ända sa jag kanske skall avinstallera office med. Har avaktiverat skärmsläckaren med. _________________ Nicklas Järelöw |
||
Samma problem
Jag har samma problem med att spel minimeras oregelbundet. Mycket irriterande. Kan ha varit efter uppdateringen av AVG som problemet började men vet ej. Såg att du bytt ut AVG men att problemet kvarstod. _________________ Rasmus Ronde |
||
Minimeras
oj det var längesedan denna tråd var aktiv, men om du får signalen om att tråden ändrats, och du tidigare löste problemet, så är jag tacksam för att få reda på hur! _________________ Rasmus Ronde |
||
Re: Minimeras
Du måste läst fel för tråden var aktiv senast 11.33 i dag innan du la in ditt första inlägg? |
||
Re: Samma problem
Nej. Jag gjorde precis en test och efter det att jag bytt ut AVG 9 och det verkar det funka. Korde ett test race over 39 minuten och ok. Jag aterkommer när jag vet säkert. _________________ Nicklas Järelöw |
||
![]() |
Racingsimulatorer
![]() |
2733 besök totalt |