Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Rfactor hoppar ut i skrivbordet mitt under race
2733 besök totalt
jarelow

Här sen Okt 2008

Trådstartare

Händer den senaste tiden att datorn far för sig att visa skrivbordet under rejs. Inte alls bra för även mina normalt sett daliga resultat blir ända sämre.

Har stängt ner skypes,messengers etc.

Der drüben
Här sen Dec 2002

kör du med ratt eller tangentbord eller vad? Det finns ingen möjlighet du kommer åt tangentbordet?

Stänger den ner spelet eller bara minimerar det och kan du isåfall återgå eller måste spelet startas om?

XP eller Vista eller vilket OS?

Windows update brukar vilja starta om i vissa fall och kan då bete sig så här men det går inte att missa isåfall.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Sören Ö
Västerås
Här sen Okt 2007

Samma sak hände mig - lösning = gör rent fläktflensarna! Ta bort allt damm!

Hoppas det hjälper!

Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Re:

Sören Ö skrev:
Samma sak hände mig - lösning = gör rent fläktflensarna! Ta bort allt damm!

Hoppas det hjälper!

om det är mycket damm någon stans i datorn så brukar man ha fler problem, Tror mer på johans teori att det är något som vill starta i bakgrunden, Hade samma fel för något år sedan, Men då tog jag bort nästan alt från Autostart o sen har jag inte haft det problemet,

jarelow

Här sen Okt 2008

Trådstartare
jag kör XP. Fick en datorkrasch(Hängning) for inte sa länge sedan och har gjort om här hemma sa damm har det funnits i mängder. Jag köpte en burk tryckluft och har gjort rent datorn sa nu skall vi se om den funkar bättre.

Jag tror inte att jag har kommit at tangentbordet flera ganger utan marka det och varfor skulle datorn hoppa ut i skrivbordet (skulle vara om jag kom at window+tab samtidigt).

Tack för tippsen.

Der drüben
Här sen Dec 2002

var det så att spelet minimerade sig eller stängdes ner, rätt stor skillnad då det första troligtivs är orsakat av 3:e part och det sistnämnda av samarbetssvårigheter mellan liret och någon hårdvara (som oftast)

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
jarelow

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Nej det bara minimiserade sig. Typ som när du trycker alt+tab. Det var bara att trycka pa alt+tab igen sa kom jag in i spelet.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Då tror jag inte spelet är orsaken. Du svarade inte på mina frågor jag ställde tidigare, spelade du med ratt eller tangentbord eller kanske joystick?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
jarelow

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Ratt . Momo Svart. Den har aldrig kranglat tidigare.

Der drüben
Här sen Dec 2002

ok, inget syns på skärmen när spelet minimeras? Hur ofta händer det? Händer det även om spelet är igång utan att du kör? Ser du ingen röd tråd?

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Jag lägger min röst på brandväggen.

jarelow

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Jag har ingen brandvägg pa när jag kör. Bara routerns brandvägg.

Igar hoppade datorn ut XX:09 och XX:39. 30 minuters mellanrum. Har kollat programerade jobb men där hittade jag inget. Har bytt ut AVG antivirus 9 (free edition) mot avast free och jag har avinstallerat i stort sett allt utom office och spelen (rfactor och Race serien).

Har fulversion av office. Kanske är det den som spökar. Använder ju aldrig office pa hemdatorn ända sa jag kanske skall avinstallera office med.

Har avaktiverat skärmsläckaren med.

Småland
Här sen Nov 2009

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Samma problem

Jag har samma problem med att spel minimeras oregelbundet. Mycket irriterande. Kan ha varit efter uppdateringen av AVG som problemet började men vet ej. Såg att du bytt ut AVG men att problemet kvarstod.

Småland
Här sen Nov 2009

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Minimeras

oj det var längesedan denna tråd var aktiv, men om du får signalen om att tråden ändrats, och du tidigare löste problemet, så är jag tacksam för att få reda på hur!

Örebro
Här sen Feb 2004

Re: Minimeras

AxODaBaxo skrev:
oj det var längesedan denna tråd var aktiv, men om du får signalen om att tråden ändrats, och du tidigare löste problemet, så är jag tacksam för att få reda på hur!

Du måste läst fel för tråden var aktiv senast 11.33 i dag innan du la in ditt första inlägg?

jarelow

Här sen Okt 2008

Trådstartare
Re: Samma problem

AxODaBaxo skrev:
Jag har samma problem med att spel minimeras oregelbundet. Mycket irriterande. Kan ha varit efter uppdateringen av AVG som problemet började men vet ej. Såg att du bytt ut AVG men att problemet kvarstod.

Nej. Jag gjorde precis en test och efter det att jag bytt ut AVG 9 och det verkar det funka. Korde ett test race over 39 minuten och ok.
Jag aterkommer när jag vet säkert.

Småland
Här sen Nov 2009

Ny på att skriva
inlägg i forumet

minimering av skärm

Snabba svar i detta forum! Spännande att se om det funkar Jarelow!

Här sen Okt 2008

Trådstartare
So far so good. AVG 9 verkar vara boven. Efter avinstallationen verkar det funka bra.

2733 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande