| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Mazda RX7 cab som banbil?
|
<< 1, 2 3913 besök totalt |
|
Precis som Galaxi säger så är det betydligt billigare att trimma en wankel än att trimma en ottomotor. Fast det beror ju på skicket på den maskin man utgår från... Är många delar slitna så blir det ju mycket som behöver ersättas och då kostar det ju förstås.
Det är svårt att generalisera priser. Bäst svar får du nog om du frågar firmorna "Rotary Performance" (Jörgen Blennow med alias Mr Wankeltrim på flera forum) eller "ML Wankeltrim" (LasseWankel) efter vad det kan gå på. Jörgen har t ex gjort några riktigt fina 6-portsmotorer (den maskin som sitter i sugvarianten av RX-7 gen 2) så han kan det bra. Tror att även Lasse kan locka ur en hel del hästar ur en sån. _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||||
|
Re:
Tanken är inte att ha en ren banbil, utan något som fungerar till vardags (komfort är helt irrelevant, men det skall gå att ta sig från a till b med passagerare och shoppingkassar), så någon vild-trimmad motor är det nog inte tal om då den större delen av tiden kommer att brukas lugnt (nåväl, inte i bantempo iaf). Men 15k låter absolut inte farligt för en 40häst extra i en sugis. Avgassystemmässigt finns det redan ett kit från racing beat jag är helt förälskad i
Hittade denna på blocket: http://www.blocket.se/vasternorrland Ser väldig trevlig ut, färdigrensad och med coilovers på, men jösses vilken ful vinge
Den på wankelregistret ser förvisso ganska lovande ut den med, kanske blir en N/A iaf
|
||||||||
|
Du kommer aldrig undan att en turbo ger mer billigare. Men visst de är dyrare...
Den du länkade till verkar du ha det du vill. Dock du sa komfort och åka vanligt med. Brukar tyvärr inte rimma ihop med rensad inredning. och ja vingen är synlig
Men en billig N/A och ta resten av pengarna och skicka iväg motorn för renovering/portning låter som en ide. och ringer du och pratar med Tex. Jörgen blennow så burkar man få bra info vad för portning han rekomenderar för dina endamål och vad mer som behövs köpas till motorn osv... Men som det låter så är det en stor street port du är ute efter. Steget över detta blir inte lika gatvänligt... Sen motorn som man kan få med verkar ju fin. Men ser ut som den är bygg för att köra turbo med. Annars har du en turbo som det ser ut i ett allt för billigt pris... Dock verkar det vara en N/A med turbo huv. http://www.blocket.se/helsingborg/Ma _________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||||||
|
Re:
Nu tror jag du missuppfattade mig på fel sätt, ja menade att komfort är helt ointressant, bara det går att ha passagerare i bilen. Sen om dom tycker att det är obekvämt o shit struntar jag högaktningsfullt i
Men n/a coupé kanske kan vara intressant iaf då verkar det som. Får se hur mycket pengar som ryker nu i december, prio ett ligger på en tvåhjuling trots allt
|
||||||||
|
Här är ett FC N/A projekt där det finns en del intressant att läsa
http://www.wankelregistret.se/forum/viewthread.php?thread_id=758&rowstart=0 _________________ Tobias Levinsson - olsfors (Borås) Mazda Rx-7 FD || |
||||||||
|
Håll uppsikt på tyska ebay eller andra tyska bilköparsiter, det är generellt MYCKET billigare med turbo coupé där än i Sverige då Cabben som är mycket vanligare här drar upp priserna (även om jag anser att de redan är väldigt låga med tanke på vad det är för bil)
_________________ Anton Kindblad |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Mazda RX7 cab som banbil?
|
<< 1, 2 3913 besök totalt |
