Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6626 besök totalt |
Med tanke på att det prats om hastigheter upp mot 250km/h på E36:an så kunde motorn nog legat i bakluckan upp och ner och bak å fram.. Sen så är det kanske viss överdrift med 250 men fort lär det ha gått!
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Re:
Absolut, M3'an som smällde kan ju lätt legat på 250+ eftersom man körde hela rakan och även bilen som filmar kan ju legat i liknande farter. Johann smällde ju för några år sen i räserbilen mellan flügplatz och schweden-X en gång i regn och han måsta ha legat i iaf minst 200+ men han hade tur som gick in i räcken (flera ggr) i väldigt flack vinkel. Det gav förvånansvärt små skador på bilen. M3'an på de här bilderna verkar ha backat ganska rakt in i räcket vilket ju gör krockvåldet så enormt mycket större. _________________ ![]() |
||
otäckt. Sådant skall frun INTE få se.
Ju mindre bilder på smälar desto bättre. "Det är inte farten som dödar, det är smällen...." "Its not the fart that kills, its the smell...." _________________ Micke Bergman Alfetta GTV 2.0 - Roadsport Alfa 75 TS - Endurance 164 Q4 - Till salu GTj - Project 7xx |
||
Re:
Eller så är sådana bilder perfekt argument för att kunna köpa dyrare stol, hjälm och andra skyddsgrejer. ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
Buren är väl det viktigaste om man nu skall smälla i 250 blås, frågan är hur förarmiljön sett ut på denna bil utan buren.
Killen har nog inte fattat det än att han kom undan med en bruten arm.. _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Visst är det en otäck smäll, men det jag reagerar mest på är avsaknaden av varningsflagg för att varna dom som kommer efter. Kunde ju ha stått någon vid utfarten vid Pit stop Cafe och vinkat med en flagga.
![]() Han som skickade den här sidan till mig, nämnde att det här var inte första gången som dom missat att varna efter en stor smäll. Minns inte exakt var det var han nämde men det var väl tre bilar som skrotade på grund av avsaknaden av varningsflagg vid den smällen bl.a. en GT3:a. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Re:
Nej. Men jag trodde dom hade lärt sig något på alla år! ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||
Flaggor & lampor på ringen är bra och önskvärt
Förmodar att gränsdragingen för ringen som allmän väg och bana är hårfin i ganska många beslut de ansvariga måste ta Men om det är turist körning (vet inte om det var det vid tillfället som diskuteras) så är det allmän väg och då blir det väl som på vilken väg som helst Inte skrivet som någon form av försvar. Jag vill inte heller upptäcka något hinder efter en kurva på ringen. Eller på någon annan väg i hög fart T.o.m 50km tm är fort vid fel tillfälle _________________ Stefan L Ringen sugen |
||
Re:
Det var inte turistkörning vid detta tillfälle. Därav full fart hela rakan och sen in under bron i 250+ Men lite irrelevant iof eftersom det lika väl kunnat hända på turistkörning någon annan stans längs banan. _________________ ![]() |
||
Det finns ju redan gula varningslampor på några ställen runt banan, bland annat mellan Flugplats och Schwedenkreuz. Det vore väl ett utmärkt instrument att använda även vid Antoniusbrücke...
![]() _________________ Anders Jonsson, 77,3 Km från NS Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl "Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil" |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6626 besök totalt |