Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (3184 totalt) |
Jo, jag fick skäll av min leverantör när jag hade konstruerat just så, med två skär för nära varandra (ca 4 mm) , det slog sig som tusan med mycket kassation som följd. Iofs lite tunnare plåt. _________________ Pär Hylander |
||||
Det är nog inget problem här.... Om det behövs så är det ju enkelt att göra detaljerna lite tjockare..... den ska väl vara någonstans mellan 20 och 30cm hög... Om man har olika storlekar för 1,2 och 3dje plats. |
||||
Laser är bra fast jag vet inte hus snyggt snitt dom kan få till i så tjockt material dom 4-5mm detaljer jag har på jobbet är fula som fasen men åas skurna med så hög hastighet som möjligt snarare än att gör det snyggt.
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
Re: Vattenskärning eller ngn annan teknik för att massproduc
om du tar och ringer detta företaget så ringer du nog ett av sveriges bästa företag på utskärnings teknik! och troligt vis ett av sveriges mest högteknologiska maskiner... Vi gjorde en liten uppsättning av samma atorlek för ett tagsedan till demo ställ, kan inte än i dag sluta att lägga pussel med de utskärda bokstäverna som blev över... Prata med Lief. B V T Mekanisk Verkstad, AB Ruskvädersg. 5, 418 34 GÖTEBORG 031-53 64 08 _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Jag fick just några flänsar skurna till min bil, 8mm stål, spegelblank snittyta. ![]() om man skall ha det som priser så kan det vara värt att be dom göra "mjukt ingrepp" (eller vad det kan heta på laserspråk) så man slipper den första genombränningspunkten, den blir lite bredare och inte så snygg därför. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Ekonomiskt sätt så brukar laser vara billigare vid plåtar under ca5 mm (beroende på typ av maskin), medan priset på vattenskärning/laser är ungefär samma mellan 5-10mm och över 10mm brukar man kunna räkna att vattenskärning är mest ekonomisk. Egentligen finns tusen olika parametarar som orientering, packtäthet etc. etc men ovanstående ger en hyffsad ledtråd.
Vissa äldre lasrar har svårt att skära alu (det blir reflektion som bränner sönder speglarna). En fördel med vattenskärning är att man kan skära laminerade eller ytbelaggda material, t.ex. kromade plåtar utan att snittkanten blir ful. Med vatten kan man även minska skärhastigheten och få bättre snittytor. med vattenskärnig får man ca 1mm minimitbredd på snitten. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Re: Vattenskärning eller ngn annan teknik för att massproduc
MÄLARLASER AB 0171-32122 GESÄLLG 2 745 39 ENKÖPING _________________ Dan Man |
||||
Så här kan det bli när man leker lite med fräsen. ![]() Kanske är något åt det hållet men med ditt motiv du tänkt dig? _________________ Roland Johansson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (3184 totalt) |