| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Skador på keramiska skivor. Vad vågar man köra med?
|
6502 besök totalt |
|
Re:
ja det hade varit fräckt, Eller bygga pokal och ge bort vid race?
|
||||||
|
Jag funderade på om man kanske kunde göra en klocka av den ena och ha den andra som grytunderlägg.
Jag ber om ursäkt att jag inte svarat på alla frågor här. Men det är ett medvetet val jag gjort då jag väntar på svar från säljaren. Jag gillar inte att anklaga eller hänga ut folk då jag alltid tror det bästa om folk. Och det brukar alltid finnas en förklaring till varför saker blir som de blir. Jag är fortfarande rätt övertygad om att det hela är ett missförstånd och att han bara inte förstått att skivan är obrukbar. Så det finns ingen anledning att kalla varandra fula saker.
Som jag skrev tidigare visste jag självklart inte om dessa skador innan, då hade jag aldrig köpt de. Skicket beskrevs ordagrannt, inkl felstavningar, som: "Skivorna har fullt djup har några såm märken på kanerna av stenskott, inget som påverkar eller ser illa ut" Min teori om skadorna är att det är fraktskador sedan en tidigare frakt. Hålen och märkena stämmer mycket bra överens med vart det skulle bli skador om skivorna legat på varandra. På dessa skivor sväljer inte hålet på baksidan centrumet på en underliggande skiva. Så utan bra stötdämpning och med bristfällig packetering skulle detta mycket väl kunnat uppstå. Finns även skador på bultarna på den andra skivan som stöder denna teori. De saknade flisorna finns dock inte i kartongen jag fick skivorna i så det har garanterat inte hänt under frakten till mig. Jag kommer av respekt för säljaren inte skriva så mycket mer om detta på nätet innan det hela är löst. Men jag är extremt tacksam för era kommentarer här, mycket uppskattat! Stort tack!
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||||
|
Re:
Då är detta ett coolare utgångs material! http://cgi.ebay.co.uk/Carbon-Fibre-F _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||||
|
Re:
vaa? _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
|
Re:
|
||||||
|
Re:
[quote="MaZ"]
haha!! |
||||||
|
Re:
Jag skämtade lite där Men kanske hade varit roligare att nämna överhettade bromsar? Nåväl.
_________________ Axel Tanner |
||||||
|
Re:
Kanske funkar med en micro? |
||||||
|
Re:
Beror väl i vilken form det har? Diamant leder värme jättebra men grafit leder mycket sämre. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||
|
Vill inte vara sån... Jag är jättetacksam för all info, men det börjar bli lite offtopic. =) Mer konkret info om skicket och funktionen på skivorna är dock mycket välkommen.
_________________ /NEO aka Henrik Cednert :: Audi S2 Coupé 1994 :: Proud member of Team Irry -+ www.irry.com +- |
||||||
|
Re:
PUNKT Dom är kass, finito, kaputt, rent av farliga! |
||||||
|
Tänkte bara komma med en liten uppdatering på detta. Det hela slutade med att jag fick gå till tingsrätten med ärendet. Först då gick motparten/säljaren med på att förlika. Jag fick tillbaka en summa som motsvarade det totala värdet av ursprungsaffären men loosade rätt mycket på det i slutändan i allafall då självrisken för juristhjälpen blev rätt dyr.
Visst kunde jag ha struntat i att förlika och provat min tur i tingsrätten (övertygad om att jag vunnit med den gedigna bevisning jag samlat på mig) men om/när jag vunnit så hade jag inte fått ersättning för resor till/från tingsrätten (annan stad) eller för förlorad arbetsinkomst och liknande, så det hade i stort sett blivit samma pengar jag fått tillbaka i slutändan. Jag ville in i det sista låta tingsrätten avgöra men min jurist övertalade mig att förlika. För mig var det en principsak mer än något annat men på sätt och vis ser jag det ändå som en seger då säljaren fick betala tillbaka varenda krona han försökt lura mig på. Tråkiga är att även om jag nu fick tillbaka större delen av mina pengar så uppgick den totala kostnaden för mig och försäkringsbolaget nästan till samma summa som förlikningen. Jäkla konstigt system och jävligt bitter verklighet.
Men men... Dyker det upp några keramiska bromsskivor med 5/112 i bultcirkel på annons, här på rejsa eller någon annanstans, bör man iakta försiktighet då det kan vara dessa. Kan ju iofs hända att säljaren kör med öppna kort denna gång men mtp vad jag hört är det inte troligt. Antar att man lärde sig en läxa, man kan inte lita på någon inte ens folk som man tror man är kompis med. Tur man är envisheten själv personifierad.
||||||
|
Fanken vad lumpet att det finns folk inom denna hobby i vårt lilleputtland som vill sko sig på andras bekostnad genom stöld, lögn och förbannad dikt. Då och då dyker det ju tyvärr upp folk som tycker att det är ok att ta saker från andra utan att fråga och sedan sälja det vidare eller säljer slutkörda delar under förespeglingen att de är i perfekt skick. Man ska nog passa sig för att hänga ut folk med namn och bild, det kan ju lätt bli ett mikrorättshaveri annars, men om detta gick till tinget och personen i fråga då gav sig så känns ju skuldfrågan bortom allt tvivel. I detta fall tycker jag att du ska namnge säljaren så att inte andra, ärliga och godtrogna, personer drabbas av samma sak. Det är ju heller inte alla som av principskäl driver saker till sin spets som du gjorde, mycket bra gjort för övrigt, så nästa gång kanske bluffen går hem.
_________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||||||
|
Re:
Tanken har slagit mig men vill helst inte det då det redan förekommit vad som skulle kunna tolkas som verbala och skriftliga hot. Värt att tillägga att det aldrig blev en dom i tinget, vi förlikade innan det gick så långt. Så det är ingen rättsinstans som sagt att någon av parterna har rätt eller fel och ingen dom har fallit, vilket också en anledning till att jag inte vill hänga ut någon.
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Skador på keramiska skivor. Vad vågar man köra med?
|
6502 besök totalt |