Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Fartkänsla (omdöpt tråd)
<<   1, 2, 3
3837 besök totalt
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Citat:
Det där är lite läskigt att man kan vänja sig vid effekt och att man tycker att dokumenterat snabba bilar inte känns så märkvärdiga.

Det är mitt huvudargument mot att lägga ut massvis med pengar på snabba biler. Man vänjer sej, det känns inte så fort efter ett tag.

Roliga vägegenskaper kan man få för blygsamma pengar och de vänjer man sej inte vid på det sättet att man sitter och tänker "Nähä, att ta den här kurvan på gränsen är ju numer helt odramatiskt."

JohanR

Stockholm
Här sen Nov 2002

JohanR skrev:
Citat:
Det där är lite läskigt att man kan vänja sig vid effekt och att man tycker att dokumenterat snabba bilar inte känns så märkvärdiga.

Det är mitt huvudargument mot att lägga ut massvis med pengar på snabba biler. Man vänjer sej, det känns inte så fort efter ett tag.

Roliga vägegenskaper kan man få för blygsamma pengar och de vänjer man sej inte vid på det sättet att man sitter och tänker "Nähä, att ta den här kurvan på gränsen är ju numer helt odramatiskt."

JohanR

Bra synpunkt!

Dessutom går det ju faktiskt att vänja sig tillbaka från bra acc också. Efter att ha kört min skoda, mestadels stadskörning, i en månad utan att röra porschen i höstas tog jag ut den och den kändes som en raket igen!

"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Daniel Bengtsson skrev:
Dessutom går det ju faktiskt att vänja sig tillbaka från bra acc också. Efter att ha kört min skoda, mestadels stadskörning, i en månad utan att röra porschen i höstas tog jag ut den och den kändes som en raket igen!
En gammal kompis till mig gjorde så regelbundet. Fast han vardagsåkte Peugeot 504 diesel och hade en 3.0si som leksak. Skillnaden bör vara liknande...

Mölndal
Här sen Feb 2003

Jag åker ju Lupo 99:a med 75 hästar till fest och en gammel Golf 139hästare från 88 till vardags, men fartkänslan i den mest undermotoriserade av de två vagnarna är ju klart slående Jag tror att det är kombinationen hög ljudnivå i kupén, hård chassisättning och dålig markfrigång som skapar den där lilla fartkänslan i mitt fall... Enda bilen som jag provat där man måste hålla full gas under bron på Kullen, inte många supersportbilar t.ex. man kan göra det med misstänker jag

Fartkänsla (omdöpt tråd)
<<   1, 2, 3
3837 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande