| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche TURBO 996 VS Gt3 996
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 20349 besök totalt |
|
Re:
Du har så rätt, skönt att höra det från fler Stolar kostar 15k beggat eller mindre...och då snackar vi orginal Bromsar räcker alldeles utmärkt men jag vet visa som tror bara för dom fick bromsfejd att lösningen är att köpa 6 kolvs och tror att bromsprestandan ligger i antal kolvar.. ...tarox har ett 12 kolvs ok det måste bromsa väldigt bra då..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
|
Re:
Visst kan det vara fräckt & roligt att köpa fina dyra delar men det är inte riktigt samma sak som att få bästa prestanda för pengarna vilket väldigt många tycks tro. Många med dyrare bilar verkar även tro att dyrare prylar är bra medicin mot brister hos saken som vrider på ratten & trampar på pedalerna
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||
|
Re:
Håll koll på Blocket eller liknade, jag köpte mina för 15k för ett par år sen om det inte va ännu mindre till tom _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
|
GT3 stolar för 14.000 kr
Vet dock inte om dom är sålda: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Christian Hammer Westfield SEiW -07 BMW M4 CS -18 |
||||||||||
|
Re:
Här blev man ju rejält påhoppad för att man lämnar lite rekomendationer. Trodde detta forum var till för att man ska dela med sig av sina erfarenheter så att vi tillsammans kan utveckla våra bilar och vår körteknik.... Tycker detta närmare liknar diskussionsnivån på zatzy med massa tangentbordriddare som uppenbarligen behöver hävda sig av någon outgrundlig anledning /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||||
|
Det finns massor av saker man VILL ha men frågan var hur man får en Turbo att gå lika fort som en GT3:a.. Men vill man ha maximal känsla och SPEED finns det såklart mer att göra men då går Turbon bra mycket fortare än en GT3a oxå!
Såna som mig och Zeelander spårar ju ur och vill ha det "Gottigaste"!
/pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||||||||
|
Re:
Ja kom inte här med en massa halvtaskiga rekommendationer, i värsta besserwisserstil, för då nitar vi dig på direkten..
_________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||||||
|
Re:
Ja, kvaliteten på rekomendationerna kan man ju ha olika uppfattning om, men om jag hade värsta bessewisserstilen i inlägget så ber jag om ursäkt, det var inte min intention. /Björn _________________ Björn Selander Porsche 996 TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=822294 STACC -Inspirerande och rolig körning på bana! |
||||||||||
|
Gissar att Pärs inlägg va 100% ironiskt.. Och att även rickards och bäcks inlägg va riktat mot allmän bromshysteri inte nåt personligt (även om det väldigt lätt kan tolkas så)
Summa summarum org turbo bromsar räcker riktigt riktigt långt med rätt belägg, vätska, och ordentlig kylning, framförallt på en lättad bil..
_________________ Krister Svahn Porsche 911 turbo -80 |
||||||||||
|
Re:
Nä personliga påhopp var det absolut inte tänkt som. Utan snarare det som nämns ovan ang bromsar & många gånger övertron till att stora,nya & i många fall onödigt dyra bromsar är lösning om man får problem med fading & överhettning av sina orginalbromsar som i många fall är mer än tillräckliga med lite enklare mod. rätt belägg (pagid,carbotech,pfc eller ferodo) Vettig bromsvätska t.ex motul rbf 600 friska orginalskivor kylning till skivcentrum sen är ju rätt bromsteknik a & o kort & hårt på pedalen. Fel teknik kan elda upp det mesta i bromsväg. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||||
|
Turbo eller GT3?
Mmmm, den här verkar vara en bra kompromiss: http://www.youtube.com/watch?v=XzeLcvgOVzQ
_________________ -- |
||||||||||
|
Tjena!
Jag har haft ganska många olika Porschar. Den jag gillade bäst var en 964 RS, dock helt utan komfort. Vad gäller bankörning med GT3 och Turbo, så undrar jag hur många som verkligen provat båda av dessa. Jag hade en GT3 MKII innan min 996 Turbo som jag har nu. Så jag anser att jag kan jämföra dessa ganska bra. Visst är det skillnader mellan bilarna och de flesta skillnaderna har ni nämnt i diskussionerna. Men.. GT3 och Turbo går ganska lika på bana. Det som gör den största skillnaden är typen av bana. En bana med långa raksträckor ex Anderstorp gynnar Turbon med fler hästkrafter, men Karlskoga gynnar GT3an med lägre vikt. Båda går att köra på gatan men Turbon är mycket mer komfortabel. Skillnaden är inte så stor mellan bilarna i original utförande. Båda kan förbättras. En GT3a kan göras till en CUP och en Turbo kan göras till en CUP men med 700 hk. Se bara till att köpa någon av dessa så blir du nöjd. Vill du sedan byta är den bara att göra det. Lycka till! Mvh Michael _________________ Michael Olsson |
||||||||||
|
Re:
Tänk så lättroad man kan vara Anders.....
Han har säkert en poäng där dock! Jag skulle nog resonera såhär, om du tänker dig köpa en färdig bil utan att bygga om, modda eller så och ska köra bana så är GT3:an rätt val. Ska du köpa för att få snabbaste möjliga bil och få detta genom div. modifieringar så är TT ett mycket bra utgångsläge. Lättning, 2wd (om man vill ha det, å de vill man...) chassie osv. gör att du genom detta får en bil som är snabbare än vad en GT3:a någonsin blir. Sen kan man ju tillägga det också att det är rätt få som utnyttjar en GT3:a fullt ut, även turbo naturligtvis men man brukar se dessa lågflyga på rakorna istället och kompenserar på detta vis förarbristen i kurvorna. Det handlar helt och hållet hur du resonerar men , som sagt, tänker du färdig bil så hade jag valt GT3 alla dagar i veckan. _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Porsche TURBO 996 VS Gt3 996
|
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 20349 besök totalt |