Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Alfa Romeo 155 -92
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (13363 totalt)
Marcus S
Jönköping
Här sen Mar 2006

Re:

Berra skrev:
Anderstorp var skoj, riktigt skoj. Trodde inte det skulle vara det med en 144hk FWD bil och en förare som har svårt med långa snabba svängar. Men det gick riktigt bra på slutet av dagen. Skit skoj och tredje banmötet för året avklarat.

Javisst är Anderstorp kul. Tycker man långa rakan är seg kan man ju alltid slänga i en ljudbok i
spelaren. Hoppas vi får tillfälle att träffs på banan framöver.

MS//

Bmw 328 coupe -95
VW Golf GTE
Skoda Enyaq
VW Caddy -16
Citera
Berra
Tollarp
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Re:

Spelwilly skrev:

Kul att det går bra för dig. Vi saknade dig på Barkaby, varmt, skitet och skitkul.

Jo jag gick och beklaga mig hela helgen om vad jag borde har gjort istället. Varmt på Barkaby och kallt på Mantorp i februari... Bör vara lagom på mantorp då =)

Marcus S skrev:

Javisst är Anderstorp kul. Tycker man långa rakan är seg kan man ju alltid slänga i en ljudbok i
spelaren. Hoppas vi får tillfälle att träffs på banan framöver.

MS//

Hade med tidning men den behövdes inte Det gör vi säkert, nästa gång är det din tur att visa vägen

Halland
Här sen Feb 2008

Vi kör 75:an på Mantorp. hinner inte bli färdiga med 155:an.

Citera
Berra
Tollarp
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Då var knutstorp med Alfa klubben avklarat för iår. RIKTIGT VARMT och riktigt roligt. Första gången jag fått problem med värmen dock, oljetempen var nära toppen på mätaren. Får väl byta oljekylaren till något bättre, förslag?

bilen gick i 2 klasser hela dagen utan några prolbem. Lägtar redan till träffen med TPC om två veckor.

Knutstorp är nog den roligaste bana jag kört på men så svårt att få bra fart i samband med idioten och lition, men någon gång ska man väl lära sig...

Der drüben
Här sen Dec 2002

Tack för en trevlig dag med er Alfatokar på Knutan, alltid intressant och se hur andra sköter sina träffar. Ni hade en del intressanta saker som Debreafing och Local Car time, vettigt och det blir en thumbs up

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Berra
Tollarp
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Då har man kört på ytterligare ett banmöte (nr 5 iår, 8 totalt med bilen) . Det var Knutstorp med TPC denna gången.

Massor med bilar av olika fabrikat. En hel del ruggigt snabba också. Under dagen var det bara två klasser med open pit i varje. Så i början var det väldigt svårt att hitta något flyt med massa trafik av både snabba och mindre snabba bilar. Körde i den vanliga klassen och tycker synd om första gångs åkarna då inga särskilda regler fanns för omkörningar. Stundtals kunde det vara lite småjobbigt med supersnabba bilar rakt fram som inte höll tempot i svängarna men det blev bättre under dagen. I det stora hela får man väl säga att det var en BRA träff med mycket körtid. Körde 175 km trots några missade pass.

Körningen gick hyffsat förutom första passet med dåliga spårval, mycket trafik och frustration. Slutade med en vända i gräset men tog mig vidare för egen maskin utan skador på bilen.

Blev bättre under dagen och körde något riktigt bra pass men då balla laptimmern ur och jag fick inga tider. Hade problem med den hela dagen, trist när det väl är tillåtet att köra med tidtagning. Fick till slut klockat en 1.17.3 tid. Hade en optimal på låga 1.16. Med andra 2-3 sekunder ifrån att jag är nöjd med min körning med bilen i dagens utförande. Under 1.15 borde verkligen vara möjligt, är helt säker på att det hade varit en lätt match för någon som kan köra.

Göteborg
Här sen Sep 2004

Intressant med dina bussningar i framvagnen, det är ett känt problem i Coupe-kretsar. En tjock bricka i fram som du gjort brukar vara lösningen. Nu har jag std bussningar som inte lossnar, men dock börjar röra sig några mm efter ett tag. Irriterande! Ska titta närmare på din lösning. Borrade du bara och gängade?

En annan std-mod brukar vara fjäderbensstag från antingen Sparco eller OMP. Jag har även ett nedre stag (moddad OMP för Alfa 155) som sammanbinder hjälpramens U-form.. Sammantaget gjorde det en jäkla skillnad! thumbs up

Jag har även samma bakvagn som du, och den har blivit rätt slingrig.. Har kollat bärarmslagren men de verkar inte glapp. Kan gummibussningarna i hjälpramen vara boven? Isf har du någon idé där..?

Mantorp 5 sept?

Berra
Tollarp
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Re:

Argentaperra skrev:
Intressant med dina bussningar i framvagnen, det är ett känt problem i Coupe-kretsar. En tjock bricka i fram som du gjort brukar vara lösningen. Nu har jag std bussningar som inte lossnar, men dock börjar röra sig några mm efter ett tag. Irriterande! Ska titta närmare på din lösning. Borrade du bara och gängade?

En annan std-mod brukar vara fjäderbensstag från antingen Sparco eller OMP. Jag har även ett nedre stag (moddad OMP för Alfa 155) som sammanbinder hjälpramens U-form.. Sammantaget gjorde det en jäkla skillnad! thumbs up

Jag har även samma bakvagn som du, och den har blivit rätt slingrig.. Har kollat bärarmslagren men de verkar inte glapp. Kan gummibussningarna i hjälpramen vara boven? Isf har du någon idé där..?

Mantorp 5 sept?

Jo lösningen på de främre bussningarna fungar ok, jag bara borrade och gänga men lite gänglåsvätska hade inte varit fel. Såg nu när jag ställde in bilen för säsongen att jag tappat ena brickan. Det är inte mycket man kan dra med M5 gänga. Däremot har Superflex tagit fram en ny bussning tillsammans med KG trim efter min kritik, den har en betydligt större krage fram. Ska bli riktigt intressant att se hur det fungerar.

Såg ditt nedre stag i en annan tråd och det ser verkligen intressant ut. Behöver styva upp min framvagn.

Sent svar men det blev en djup formsvacka i slutet på säsongen. Nu är bilen avställd och väntar på nya däck, service, nya bromsar och en ny säsong.

Göteborg
Här sen Sep 2004

De där bussningarna vill jag ha..

Kolja
08
Här sen Apr 2005

Hej Berra, bra att du driver produktutvecklingsavdelningen på Superflex hårt :-)

Har du koll på vad ett set av nya bussningen till 155 framvagnen kostar?

Berra
Tollarp
Här sen Maj 2003

Trådstartare
Tror jag gav runt 1400 från KG trim inklu porto. Men man får säkert påminna och insistera på att det ska vara denna varianten.

Alfa Romeo 155 -92
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (13363 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande