| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Diskussionen om i vilket forum en bil till salu ska.. #2
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 7698 besök totalt |
|
Re:
Nå om det är ett forum där experter ska tala till noviserna vore det kanske mer lämpligt att skapa en wiki där endast ett litet urval får prata. Däremot gäller det ju för undertecknad och andra som inte besitter någon vidare erfarenhet eller kunskap att tydligt förklara när man sticker ut hakan utanför sina kompetensområden, det brukar jag absolut försöka göra (och det blir jag dessutom bättre och bättre på), och sedan jag kom hit har jag lärt mig oerhörda mängder redan och då är jag ändå inte ens inskolad. Det gäller kanske att se upp lite med elitismen också är allt jag försöker säga, även om jag håller med om att det är viktigt att Rejsa får fortsätta vara ett svängåka-forum och inget annat. EDIT: Jag klantade till det lite. _________________ Axel Tanner |
||||||||
|
Re:
BRUZZE har ju inte gjort nåt fel (var inte hans annons). Däremot så har han haft lite åsikter på hur annonserna ska ligga och det är ju legitimt att undra (även om jag tycker du är lite petig nu BRUZZE )
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
Re:
Jaså då ska jag redigera, ursäkta BRUZZE. Inte lätt att hålla reda på alla turer, får skylla på det.
_________________ Axel Tanner |
||||||||
|
Re:
Jag tycker hela diskusionen är obegriplig..
Det är ju inte så att någon sagt att bilen inte platsar att annonsera på Rejsa. Utan att man vill ha den i en annan kategori. Vad är problemet. Både Bruzze och jag spenderar tid på ett annat forum....som är totalt toppstyrt och trådar tas bort utan förklaring. Men där kan vi leva med det. Varför är det så viktigt att ändra på Rejsas upplägg. Vi har fört hårda diskusioner om vad som passar här och inte, under åren. Normalt är jag en av dom som vill ha lite vidare inriktning. Men det här går faktiskt till overdrift. Rejas har öppnat sina annonsavdelningar för alla möjliga fordon. Annonnserna når ut till en mycket stor läsekrets. Det har lett till att dom "riktiga" bilarna drunknat i stormen. Och dom har fått en egen avdelning. Det är inte alls självklart att vem som helst ska kunna komma in och annonsera här.....fast man inte är aktiv medlem. Nu finns den möjligheten.....och den bör man vara glad för. Detta är Magnus forum.....och jag har aldrig varit med om att ha har tagit felaktiga beslut. Iblan har det hänt att Moderater hoppat i fel tunna.....men inte Magnus. Är man inte nöjd med något som funkat i sju år. Så kanske man ska starta ett eget forum. "Det är kul när det BRUZZAR"...
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
Re:
Det här är viktigt..!! Det har inget med elit att göra. Ställer man en fråga här.....ska man kunna lita på att man får svar från någon som har erfarenhet i ämnet. Har man inte så mycket erfarenhet i ämnet...så ska man naturligtvis ge sig in i disksionen....men du får det inte se ut som man kommer med fakta..... Vi har en yngling från mina trakter.....som kommer undan med detta, gång efter gång..
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
Re:
Kan hända att jag ofta är dålig på att vara tydlig med min brist på kunskap och erfarenhet. Jag ska tänka på det. Men du vet att du är mer än välkommen att påpeka detta när det händer, varje gång det händer, det är absolut inte så att jag inte tar åt mig av kritik, men gör det då helst på ett sätt som inte verkar som rena påhopp för det har jag också märkt av i gengäld. Vilket jag för övrigt PMade dig om en gång, utan svar. Med detta sagt lämnar jag diskussionen och överlåter det till er andra, och jag vill understryka igen att jag inte har något emot dig Håkan eller för den delen någon annan på Rejsa. _________________ Axel Tanner |
||||||||
|
Re:
Jag tror inta att något av detta var riktat till dej. Jag minns heller inte att vi varit inblandare i någon dispyt. Men jag "jobbar" inte här som varken pedagog, utbildare eller psykolog. Så mej får ni ta som jag är.
Man behöver ju inte bry sig om allt jag skriver.. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
Re:
Jag måste ha en dålig dag. Jag trodde det var riktat mot mig, jag är ju trots allt en yngling från dina trakter... Och jag har varit inblandad i det mesta som går att blanda sig i här på Rejsa utan varken kunskap eller erfarenhet. Men det var ju skönt att höra att jag inte misstas för någon som vet så mycket.
_________________ Axel Tanner |
||||||||
|
Re:
Du har det bra du.... som bara har dåliga dagar ibland. Själv har jag någon enstaka bra dag, då och då....
||||||||
|
hela grejen att ja kommenterade från början e att ja tycker att det är lite väl petigt ibland å att det verka vara nån special behandlig för vissa i dom länkarn ja visa. att en bil ska ha tex speciella belägg för att gå under " race delen " tex,ja ni hör ju själva.
å ska man sortara bort sånna annonsen så gör det me alla då. därav min petighet
_________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||||||
|
Re:
Tycker det börjar bli lite tjatigt nu Forumet rensas på ideell väg och det som anses felplacerat flyttas i den mån det upptäcks. Sen handlade det väl egentligen inte om att ha speciella belägg utan om det var en *race/tävlingsbil* eller *gatbil* vad som är vad tror jag dom flesta som varit här ett tag är överens om. Visst kan gränsen vara hårfin ibland men i detta fall upplevde inte jag det så och oavsett vilket så får vi väl anpassa oss lite efter Magnus med sina moderatorers önskemål och krav. Så lägg ner gnället och se till att njuta av allt det härliga här på rejsa! _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
|
Tycker det är ganska solklart, bil som byggts med ambitionen att köra bana, och därav är moddad med banvänligt chassi, bromsar, rensad osv lite upp till var och en såklart.
Vanliga delen: bilar som inte byggts om för bana, en bil som har massor av motor och inte gjorts nått mer med är en sådan tycker jag .
Men jag måste säga att jag hade nog tyckt det varit smidigare med en del för delar/prylar allt som inte är bilar och en del för bilar
_________________ Viktor Starkman |
||||||||
|
Re:
Den blev inte bortsorterad. Bara flyttad. Annonsen ligger ju fortfarande kvar här på rejsa. Bidde en väldigt lång diskussion om bara det: en bilannons som flyttades från en forumdel till en annan. Ska vi ge oss nu och gå vidare? _________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
Kan vi inte bara toppstyra lite nu och köra på att chefen bestämmer, så slipper vi kvasidiskussioner
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||||
|
Re:
Som sagt. Det är ett privatägt forum.....som är gratis att använda. Att man ibland har lite högre i tak för för gammla medlemmar som tillfört forumet något i flera år, tycker jag att man kan ha. och det ska inga rokie's lägga sig i... _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
|
Re:
+1 _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
|
Re:
Jupp.
Det ligger faktiskt (tro det eller ej ) lite tankeverksamhet bakom det nuvarande upplägget. Om man skulle göra en del för grejer och en del för bilar, bra och enkelt, men med ett problem. Då kommer alla bilar hamna i samma forum inlusive bilar som är abslout-inte-rejsa.nu-kul-o-svänga-bilar. Om det är racebilar och lite sportigare bilar (typ GTI/Type R) i en stor hög är superduper! Men jag vill inte ha annonser med sura gamla bruksbilar, varken olika sura häckar från 80- o 90-tal eller nyare suvar eller trista f.d. förmånsbruksare. Och faktiskt inte heller risiga gamla amerikanare, välputsade 50-tals usa-glidare eller vågar jag säga det, klart strippenorienterade bilar. Dvs om vi kör med upplägget bilar i en forumdel och prylar i en så måste vi ändå dra gränsen för vad som platsar och då plötsligt har vi bilannonser som inte får vara här alls, nu får de ju iaf ligga i allmänna köp&sälj (vilket gör att det inte är tjurrusning att annonsera icke-rejsa.nu-bilar här tack o lov!!!!! Det är lite grundbult i resonemanget) Men öppnar vi ett annonsera-alla-sorters-bilar-forum så har vi gjort ett stort felaktigt avsteg från det jag håller fast vid, Rejsa är ett svänga-fourm, inget annat! Så lite hade jag tänkt till iaf ;-)
|
||||||||
|
Re:
UUuooooooooooohhhhhhhh
|
||||||||
|
Re:
och med det menar du? aja tror dom flesta vet vad ja menar och flera verkar hålla me så ska inte säga mer nu
tycker magnus kört me skön attityd i allafall till skillnad från många andra
_________________ Marcus Bruzelius sportquattro s1 sportquattro rs6 |
||||||||
|
Åsså några rader från farbror Falk som ju hittills inte "officiellt" tyckt i detta ärendet...
Rejsa är till för snack med bäring på svängintresse och för våra redskap anpassade för svängövningar... Upplysningsvis är det så att "700+hk, greenstuff och lägga lakrits tvärs igenom Helsingborg" inte är det första man som rejsamoderator associerar till ban och slalomåka. Som ordningsman här på rejsa blir jag faktiskt lite provocerad av en annons med en bild som den som användes i den aktuella annonsen (bilden är klart cool och hade suttit helgjutet i något annat sammanhang...). Men då ska man ju komma ihåg att jag är gammal gubbe, 50+.
Allt vi från rejsahåll begär är ju att vi tillsammans fortsätter att hålla oss till dom spelregler som finns här på rejsa och hjälps åt att utveckla den här fantastiska siten. Det kommer alltid vara så att vi forumpoliser som håller ordning här kommer att blinka till lite med blåljusen när vi ser sån't som vi anser inte riktigt passar. Givetvis ser vi inte allt som spretar iväg, men det vi ser försöker vi fixa till. och precis som polisen som förväntar sig att jag följer reglerna och saktar ner när han tillrättavisar mig genom en blink med blåljusen då jag råkat köra 80 istället för 70 på Essingeleden så förväntar vi oss att forumanvändarna tar forumpolisernas råd och anpassar sig till reglerna då vi blinkar med våra blå(röd)ljus.
Sansade synpunkter tar vi gärna till oss för övervägande. Det finns alltid sån't som kan justeras till det bättre. |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Diskussionen om i vilket forum en bil till salu ska.. #2
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 7698 besök totalt |