| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjälp! Golf trycker ur sig bensin ur tankröret/locket
|
947 besök totalt |
|
Jag har ett problem med min Golf mk1a. Den trycker ur sig bensin ur tankröret när jag svänger vänster. Läckan har identifierats till att vara mellan tanklocket och röret, det blir inte tillräckligt tätt med andra ord.
Jag har försökt med olika tanklock för att få det tätt mot själva röret, har även modifierat ett tanklock för att få den att trycka hårdare mot röret men ingenting hjälper. Bilen har inte någon spärr (typ backventil) som hindrar bensinen för att komma ut om man skulle råka volta. Min tanke är att försöka modifera dit en sådan från en nyare bil eller bygga nåt själv men jag vet inte vilka bilar som man kan ta en sådan ifrån eller om någon här har någon ide på lösning på problemet? Alla ideer mottages tacksamt!
Jag har även funderat på att sätta dit ett mekaniskt stopp typ nån sorts kran men det blir ganska komplicerat när man ska tanka. _________________ Per Lundin Porsche Golf Mk1 1.8T - såld |
||
|
Re: Hjälp! Golf trycker ur sig bensin ur tankröret/locket
En enkel 'fallucka' i tanken borde stoppa en del av bensinvågen ganska effektift och är enkelt att göra. Annars byt tanklock till helt annan modell, finns som håller tätt. Exempelvis båttanklock i plast. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
947 besök totalt |