| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: M3 E36 grenrör
|
1788 besök totalt |
|
Intresserad av grenrör till en M3 E36 som jag hade tänkt sätta på en 323ti E36-99. Lite osäker vilka årsmodeller på M3 som kan passa dock. _________________ Michael Antonsson BMW E36 323 Ti -99 (banräser) SÅLD! Audi A4 Avant 2.0 TSQ -07 (bruksbil) |
||||
|
Krängningshämmaren fram på M3 är faktiskt klenare än vanliga med sexa. Den grövsta krängaren sitter på 325 mellan 91 och 92 och är 25mm. M3:ans är bara 22,5mm.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Re:
Nu vet jag att jag kan sluta leta
_________________ Michael Antonsson BMW E36 323 Ti -99 (banräser) SÅLD! Audi A4 Avant 2.0 TSQ -07 (bruksbil) |
||||
|
Re:
Eftersom jag är insnöad på effektiva snik-mods så förtränge jag lätt eftermarknadsprylar...
Gissar att man kan hitta 26-27mm och det ger inte många procent ökning mot original. Byte till pendelstag OM man kan ger 30-40% mer om jag inte minns fel, det är inte jag som sköter teorierna i vårt garage.
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||||
|
Re:
Glöm inte grövre krängare bak Z3m har en på 19mm som kanske går att knåpa dit gick att få dit på min E30.
All dra krängaren upp till fjäderbenet istället för mitt på länkarmen gör att den blir ca ungefär dubbelt så styv här finns lite uträkningar Tabellen gäller en E36 325 -93
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
![]() |
SÄLJES
|
1788 besök totalt |