Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 16000 besök totalt |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Re:
Med just min bil inbillar jag mig i viss mån att snålt = snabbt. När vi gasat på som värst har jag ju varit nere på runt 24-25 mil per tank(50L) några ggr, och ideliga tankstopp förbättrar ju inte snitthastigheten direkt. _________________ Johan Larsson |
Re:
Körde sist jag var nere på 1,2l milen till och från ringen, vilket jag tycker är mer än mvg pga vilken bil däck hur tungt lastad den var och att det östes på friskt mellan varven. Var lite trist att tanka 40liter varje gång bara men men med den förbrukningen så.. ![]() Mvh Klaus _________________ Klaus Schöps. |
Nollade mätaren idag och den drog exakt 2,69l/mil. Då gick varvet på 9.22.
Bilen: Mini Cooper S -05 med run flat. ![]() _________________ Daniel Thunberg Ivner Hjälpmek Puppan Racing MINI Cooper S cab -14 VW Scirocco GTI 2,0 -83 Super Leicht(under ombyggnad någonstans i Belgien) |
När jag var där med min EVo 8:a så drog den straxt över 8l/mil
![]() Låg på 8,25-8,35 tider. |
Re:
16 l / varv ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det slår ju Staffans 12 l / varv!!! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
Min drar ca. 4,5 liter på varv. Med 70liters tank så kommer jag några varv.
![]() ![]() Jag kommer tex från Puttgarden till Nurburgring utan att tanka. Men jag noterade att jag betalat 1,694E/liter för Aral Ultimate 100. ![]() 64,36 liter kostade 109E ![]() ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
Aldrig kört ringen.. Men snittar ca 1.5 landsväg och runt 4-5l milen vid lite glädjekörning.
2 liters turbo 6:a ![]() ![]() |
Re:
70 liter? Jag fick i 73 liter när jag tankade min gamla en gång... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
Resultat från helgens övningar med BMW E30 325i:
9 varv + fram och tillbaka till Ahrbrück (macken en mil innan ringen när man kommer från Köln) = ca 21 mil ---> fick i knappt 40 Liter: runt 4 liter per varv. _________________ Anders Jonsson, 77,3 Km från NS Åk: BMW 2500, 2800, 3,0S, 3,0Si mfl "Bei BMW Automobilen ist der Fahrer nicht Zuladung, sondern integrierter Bestandteil" |
När vi var nere på rignen drog audin a3 tdi som vi körde ca 0.9 om jag minns rätt, vi körde ca 40mil ringen och 40 mil gata (mestadels kringelkroken mellan hotellet,adenau och banan:) ). Trots att det var sjukt mycket full gas varvet runt. Det är ganska trevligt med diesel när man väl står och ska betala. Dieseln är ju samtidigt mycket billigare
![]() _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
Har tyvärr inte varit på ringen ännu, men hårdkörning på bana så ligger jag på 4-5lit milen, pratar vi sjöis med fulldubb, är det närmare 10liter per mil..
..och jag åker riskokare(lätt uppgraderad subaru impreza gt). /Larsa _________________ Lars Linder Riskokar'n: http://www.youtube.com/watch?v=p0nu3o2wHsE&feature=channel Subar Legacy TURBO -92 bruks.. Subaru Impreza gt -00 Nöjes.. |
GT-R drar i runda slängar 12-14 liter/varv. Jag kom 4 varv i 8:15-8:40-tempo BTG. Jag hade inte kunnat köra ett varv till i det tempot.
Mvh Perra _________________ Perra Pettersson Nissan GT-R www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R! www.facebook.com/23GTR.se |
Re:
Nu förstår jag plötsligt varför Porsche hävdar att Nissan GTR är fusk, bilfan drar ju till och med mer än en 911 Turbo från -91 ![]() ![]() |
Provade att köra lite Eco-driving under ett varv idag. Färddatorn nollställdes vid Bridge och när jag var nere vid bron i Breidscheid visade den 0,32 l/mil!
![]() Svårslaget? ![]() Roligt? ![]() _________________ Nordschleife: 626 varv |
Re:
vi får nog skramla till en psykolog!!!?!?!! Detta är oroväckande ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
Re:
Jahaja...skönt att dieseln fick komma ut och lufta sig till slut. Förresten, var det inte någon som sa att det inte skulle hända...? ![]() Ha det gött - alles gut! ![]() Mårty _________________ Mårten Olsson PCS 7003 |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 16000 besök totalt |