Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -87 | 1, 2 >> 9793 besök totalt |
Hej hopp. Här kommer lite info om bilen.
Motor: Köhler byggd med DTM 2,5l vev, moddat insug, kammar, spjällhus, topp. Komplett Scorpion rostfritt avgas (inkl. grenrör) Bromsar: orginal Chassi: orginal dämpare bilstein fjädrar. Fälgar och däck: BBS RSII Split 8x17 med pirelli p7000 (?) & 16" med r-däck. Inredning: orginal Jag införskaffade bilen efter denna sesången var slut, så jag har inte haft möjlighet att köra den knappt. Nu står den i garage för genomgång samt. lite uppdateringar. På Gång. Motor: Nja, det har kusar så det räcker, ett tag till i alla fall, lite mer diffverkan där bak skulle sitta fint. Bromsar: Stålomspunnet och riktiga belägg samt bromsvätska. Chassi: Kollar efter lite olika möjligheter där, bilen ska ju gå på gatan en del också och inte bara bana. Ni som har erfarenhet, kom med förslag. Inredning: Ut med org. stolar och i med nån sparco/recaro/cobra variant, båge kikar lite på båge också. Bilder då?? jodå det finns också. http://brahegatan.d2g.com/14K/M3/ind MVH Anders. _________________ Anders Svensson |
||||||||
original stötdämpare och Bilstein fjädrar? blev lite osäker hur jag skulle tolka det. Av bilderna att döma så är det inte original fjädrar. Så ett förslag är bara att sätta på nya friska stötdämpare. Vad gäller "gatstötdämpare" så rullar nog en väldigt stor del med antingen Bilstein Sprint eller Koni Sport. Jag vill inte påstå att någon av dem är bättre. Det är nog faktiskt lite tycke och smak mellan dessa. Det diskuterats en del vad gäller stötdämpare till E30 och M3E30 på här på rejsa, jag antar att du sökt och läst de trådarna. Vad jag definitivt tycker du skall göra är att kasta bort dimljusen och sätta dit luftintagen till bromsarna som kom på Sport Evo'n. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||||
Ang. chassiet så är det fjädrarna som är bytta ja, men jag hade tänkt att byta ut hela rasket mot nåt lite "häftigare". Du har helt rätt ang. dimljusen också, har som sagt inte haft den så länge än, har inte högsta prio. som det är nu. _________________ Anders Svensson |
||||||||
Kolla http://motorsport.mine.nu/ vi har tagit fram diverse saker till just E30 då vi båda kör det och ständigt söker förbättringar..
_________________ Mattias Becker Bmw 323ti compact -98 Bmw 120d M-sport -08 |
||||||||
H&R har en hel del roliga alternativ.
Kika på www.bilmodecenter.se eller om det va .com _________________ Mvh Viktor Skogh, Borås |
||||||||
Ja det var ju tänkt så först, men jag kunde bara fixa till jänk. Så det blir väl att snacka lite med lundman när han ändå har nere sin så tar vi det samtidigt. _________________ Anders Svensson |
||||||||
Den är fin den gamle hurven. Men vi får se till att få lite fart i garaget nu. Våren närmar sig med stormsteg, och vi vill ju inte åka tråkbilar när snön är borta.
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
M3:an blir sån när man monterar kortare fjädrar. Antar att det beror på att fjäderbenet är lutat mer bakåt än på en vanlig E30. _________________ Anders Dauner |
||||||||
Hjulen sitter inte i mitten med originalfjädrar heller. Det fixar man lätt med exentriska bärarmsbussningar. |
||||||||
ok, tack för det. Blev lite fundersam faktiskt. har inte tänkt på det innan. Jag funderar på att byta dämpare+fjädrar har du nåt att rekommendera lr. Bilen ska gå på gata/bana. _________________ Anders Svensson |
||||||||
Vad tror du om att spendera idag och imorrn kväll där då.. så ska vi nog få lite gjort, jag ska fixa en högre domkraft också så att vi får upp bilarna lite.(undervåningen är bra till mkt) _________________ Anders Svensson |
||||||||
Bussningar rekomenderar jag självklart mina egna http://www.motorsport.mine.nu/produc Fjädrar och dämpare för gata/bana så funkar originalfjädrar och konidämpare bra. Ska man åka mycket bana köper man ett grupp-n kit på BMW. (Det har jag på min M3:a) Finns förståss billigare lösningar också. Men ingen som funkar så bra rakt från lådan. Sånna där "tuffa" hr-kit är mer show än go. Är tydligen för mjuka enl. experterna. (men det är ju tufft att man kan ändra höjden ) |
||||||||
haha, klart att du rekommenderar dina egna prylar NICE bromskit såg jag också...
Jo jag har sett att det körs med grp-n lite här & var. har kollat på en h&r variant som var justerbar i hörd & hårdhet. Vad går grp-n prylarna loss på då?? lika bra att handla riktiga grejor. _________________ Anders Svensson |
||||||||
Tror jag lägger ett par timmar där i morgon. I kväll är det drifting, TV (Kanal 5 20.00) och städning (fick en pik från damen igår...). _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||
Har inga för tillfället, men ska faktiskt till garaget imorrn med kameran, så det ska väl jag kunna ordna... /Anders på wests login _________________ Jonas West |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 -87 | 1, 2 >> 9793 besök totalt |