| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: OZ Alleggerita
|
3335 besök totalt |
|
Hej, Någon som säljer eller vet någonstans där man kan beställa till "rätt" pris? Svarta OZ Alleggerita till Porsche 996Turbo. 8x18 eller 8.5x18 fram och 11x18 eller 12x18 bak. Tack _________________ Wojtek Tomasz |
||||||
|
Hej
jag har beställt en uppsättning OZ Alleggerita till min M3 e36 på Valla Däck utanför Katrineholm. www.valladack.se Ring och prata med Kenneth Undberg så får du veta hur mkt. det kostar till Porschen. Jag är kund hos dem sen länge och tycker de har klart bra priser och är trevliga att göra med. Ps. Medlemmar i BMW Club Sweden har 10% rabatt på hemsidan. _________________ Sven Moubis |
||||||
|
Re:
En helt vanlig utförsäljning av generalagenten skulle jag tro. Du vet ju hur det var när jag sålde en massa superleggera
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
|
||||||
|
Dom måste fått många samtal med rejsianer som ville köpa billiga fälgar ha ha! När jag ringde imorse vid 11 "hade det blivit fel på priserna" och killen hänvisade till sin chef och bad mig återkomma på måndag!
_________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||||||
|
Re:
, då var det BILLIGT....
_________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
|
Re:
, då var det BILLIGT....
_________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
|
Re:
Många fälgar blev det. Tror att jag tog hem över 100st Superleggera då
_________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||||||
|
Re:
Nja, momsen vill de nog slippa betala åt dig... . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
tja fast det var ju mer än dubbla priset som stog så även med 50% så har de för moms m.m. strunt samma friska påslag i fälg och däck branchen iaf.
Alltid lika kul när däckgubbana grinar om internet däck och de inte kan matcha... dags att marknads anpassa sig lite. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Re:
Lär nog vara en seriös felskrivning, då jag vet vilka rabbatter Special fälgar lämnar till sina åf.. Det är inga feta påslag i däckbrancen jämnfört med många andra brancher. Har du 10% över på basvaran så är man ganska nära verkligheten. Sen tillkommer montering osv.. På "exlusiva" fälgmärken" som tex BBS,OZ lämmnas mycket små rabbater från ÅF, där ligger marginalen ut till rejsa medlemmar under 10% om man vill ha det sammarbetet. Svårt för svenska handlare som är kedjeknutna att matcha IT-priser när man har tvång att handla av Svenska importörer/grossister vs spotmarknadsprodukter i Europa som vissa handlar med. Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
|
Binder man upp sig så man inte får importera vart man vill? det låter ju inte så smart.
om det är som du säger är det någon mellanhand som har kraftiga påslag, iofs tror jag inte att internetdäck påverkar speciellt mycket för svenska däckgubbar. De flesta svenssons vågar/kan inte köpa via nätet utan köper av sin lokala handlare. Sorry för OT, bara lite irriterad på skyhöga svenska priser. >
_________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Re:
Du missuppfattade alltihop tyvärr.... Det han menade var att vissa som är knytna till svenska kedjor får inte importera däck själva. Alltså däckgubbarna själva. och jag vet inte vad du tror en normal däck gubbe tjänar på en uppsättning hjul i 18"? /Lars _________________ Lars Gustavsson |
||||||
![]() |
SÄLJES
|
3335 besök totalt |