Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Race2 @ Rockingham GP, 11/12, kl 21
<<   1, 2, 3
7149 besök totalt
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Niklas, är inte du lite "connected" med Simbin(eller känner någon som är det)?

Så man kan reda ut varför det sker...

På Simbin's hemsida står det: "rejsa.nu: The place where SimBin
was concieved."
då kanske man kan få lite hjälp att få "moderserien" att fungera...

Eller om man ska börja felsöka någon annanstans(hur och var?)?

.

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Tyvärr har jag inte sådana kontakter.

Nästa rejs kör vi kvalet 21.32 för att vara på den säkra sidan!

Team Swedish Racing Mates
Citera
O.andersen
Norge
Här sen Okt 2008

Vi har i host kjord en GT serie i Norge, med GTRE, vi har hatt så mye strul med Steam og Simbin at folk inte gadd og være med lenger, nu er den lagt ned, og vi går tilbaks til rfactor i stellet, som er et teknisk bedere spill, båda at kjora og administrera.

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Vi hade lite strul första säsongen vi körde med Race07 (nr 7 tror jag), men förutom det så har det rullat på bra. Förra säsongen när vi körde STCC på svenska banor hade vi inte ett problem med Steam alls under hela säsongen.

Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Tomviking skrev:
Stacken skrev:
Niklas Maravic skrev:
Sören Ö skrev:
Niklas Maravic skrev:

Sören: vad tokigt det blev...Klockan hos mig var 21.29 o jag visste inte om vilka som kastats ut tvärr. Röstade om Kvalstart som det senare blev. För de flesta verkade det iallafall funka med Steam. Vi var 8 kvar.

jaja Påt igen till tredje rejset!

För mig kraschade inte STEAM jag hade annat fel, GTREvo minimeras till skrivbordet om och om igen och det är bara att starta om datorn.

Det är bara till att idiotförklara er allihop då ni startar 21.27 istället för 21.30 pga. fel inställning på era klockor, och vara beredd på va fan som hellst tills nästa rejs. I vanliga fall sker det tom. en liten försening innan start av kval men om ni tänker er starta på utsatt tid så se till så ni har rätt tid på era klöckor! (min klocka på armen är ställd 15 sekunder före atomtiden och Fröken ur) (fröken ur finns att lyssna på om ni ringer 90510)

Ta det lugnt Sören...läs igenom reglerna för forumet. Speciellt punkt 5. Man idiotförklarar inte folk på grund av ett missat rejs! >

Håller med Niklas, ta och tagga ner lite va. Passar det inte så finns det ju andra ställen att köra på.

ok så där väntar man till klockan 20:30 och inte 20:27. Är det sagt klockan 20:30 så är det.

Helt enig. Men denna gången blev det fel och det är synd. Det ger dock inte folk rätten att kalla andra idioter.

Göran Johansson
Enköping
Här sen Dec 2009

Är det noga vilken bil man tar? jag är ju sista reserv så jag gick in bara för att kolla om det fanns plats och tog en bil ur högen. Och det fanns plats så jag körde med den bilen.

Här sen Jun 2009

Re:

Stacken skrev:
Tomviking skrev:
Stacken skrev:
Niklas Maravic skrev:
Sören Ö skrev:
Niklas Maravic skrev:

Sören: vad tokigt det blev...Klockan hos mig var 21.29 o jag visste inte om vilka som kastats ut tvärr. Röstade om Kvalstart som det senare blev. För de flesta verkade det iallafall funka med Steam. Vi var 8 kvar.

jaja Påt igen till tredje rejset!

För mig kraschade inte STEAM jag hade annat fel, GTREvo minimeras till skrivbordet om och om igen och det är bara att starta om datorn.

Det är bara till att idiotförklara er allihop då ni startar 21.27 istället för 21.30 pga. fel inställning på era klockor, och vara beredd på va fan som hellst tills nästa rejs. I vanliga fall sker det tom. en liten försening innan start av kval men om ni tänker er starta på utsatt tid så se till så ni har rätt tid på era klöckor! (min klocka på armen är ställd 15 sekunder före atomtiden och Fröken ur) (fröken ur finns att lyssna på om ni ringer 90510)

Ta det lugnt Sören...läs igenom reglerna för forumet. Speciellt punkt 5. Man idiotförklarar inte folk på grund av ett missat rejs! >

Håller med Niklas, ta och tagga ner lite va. Passar det inte så finns det ju andra ställen att köra på.

ok så där väntar man till klockan 20:30 och inte 20:27. Är det sagt klockan 20:30 så är det.

Helt enig. Men denna gången blev det fel och det är synd. Det ger dock inte folk rätten att kalla andra idioter.

Håller helt och fullt med, ibland blir det fel (mänskliga faktorn ni vet) men det är väl inte hela världen att missa ett race, du får ju en ny chans nästa gång Sören

Här sen Okt 2008

Re:

Niklas Maravic skrev:
Vi hade lite strul första säsongen vi körde med Race07 (nr 7 tror jag), men förutom det så har det rullat på bra. Förra säsongen när vi körde STCC på svenska banor hade vi inte ett problem med Steam alls under hela säsongen.

Jag installerade en steam uppdatering precis innan rejset vilket kanske inte var sa smart. Vi korde nog med lite olika steam versioner igar som kan ha skapat problemen.

Alingsås
Här sen Jul 2007

Det kom en massa windowsuppdateringar i tisdags, kanske kan det vara en av orsakerna till krasch?

Vi körde STC race på torsdagen och då var det också en del strul som löstes med att man startade om servern, om man gjorde nåt mer från admins vet jag inte men i racet verkade det funka för alla.

Lerum
Här sen Feb 2008

Fick gäster i fredags så jag kunde inte komma... Skulle givetvis ristat ner det här men jag glömde av det...
Rackarns... Hade övat å allt...

Här sen Dec 2005

Det bästa vore väl helt enkelt att rödflagga detta och köra ett nytt race
Citera
Robin johansson
Enköping
Här sen Nov 2008

Re:

Gullberg skrev:
Det bästa vore väl helt enkelt att rödflagga detta och köra ett nytt race
"
neee jag känner mig nöjd

Här sen Nov 2003

Helt ok för min del

Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Loppet kommer kommer inte att köras om. Det var ju ändå 8 som fullföljde.

Ni får öva på Aintree istället.

Resultat från lopp 2 kommer imorgon.

Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Sent om sider kommer här resultatet från Race 2. Totalställningen samt vikter hittar ni som vanligt i resultattråden.

Citera
Sören Ö
Västerås
Här sen Okt 2007

Re:

Niklas Maravic skrev:

Vad då för säker sida? Det finns väl inget som gör det säkert med 2 minuter mer om steam håller på och kraschar! Eller menar du att eftersom du inte klarar av att ställa klockan rätt och starta på utsatt tid så ska du starta 2 minuter efter utsatt tid istället?

Tur det är ett spel man håller på med och att man kan skylla på mänskliga faktorn då man skriver här i forumet som är fel! Annars hade man ju kunnat begära att jag skulle be om ursäkt!

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Re:

Sören Ö skrev:
Niklas Maravic skrev:

Vad då för säker sida? Det finns väl inget som gör det säkert med 2 minuter mer om steam håller på och kraschar! Eller menar du att eftersom du inte klarar av att ställa klockan rätt och starta på utsatt tid så ska du starta 2 minuter efter utsatt tid istället?

Tur det är ett spel man håller på med och att man kan skylla på mänskliga faktorn då man skriver här i forumet som är fel! Annars hade man ju kunnat begära att jag skulle be om ursäkt!

Skön attityd .

Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Re:

Sören Ö skrev:
Niklas Maravic skrev:

För det första Sören, om du kollar Niklas inlägg så ser du en liten smileygubbe som blinkar med ena ögat, kallas ironi.

och för det andra så kallade du väl oss alla för idioter i och med att du idiotförklarade oss så vem f*n som ska be om ursäkt är en bra fråga, men jag gör så här till dig: IDIOT! och så ber jag så mycket om ursäkt för det jag nyss skrev!

Personligen satt jag och körde då det blev kval, hur alla andra gjorde har jag ingen aning om då jag hade fullt sjå att hålla ögonen på vägen! och som du själv skrev så är det ett spel, inget VM!?

Robin johansson
Enköping
Här sen Nov 2008

just typiskt såg nys när nästa bana ska vara den 28 så åker man bort den 28 på efter midagen
när jag skulle göra allt för att få bort stacken från ledningen i tabellen

bara bita i hopp och kämpa vidare

Race2 @ Rockingham GP, 11/12, kl 21
<<   1, 2, 3
7149 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande