| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
"Fingerborg" Hoppas någon fattar vad jag menar.
|
3891 besök totalt |
|
Är på jakt efter något som enkelt kan förklaras som att den ser ut som en fingerborg. Eller en sådan rund plastplupp man sätter i golvänden på en rörstol för att inte repa golvet. Den ska vara till att täppa till ett rör med och hindra kylvätskan från att rinna ut. Den är tillverkad i gummi precis som en kylarslang. Invändig diameter ca 19mm, den låses sedan fast med en vanlig slangklämma. Vet att jag har sett dom på någon eller några bilar, men kan för mitt liv inte komma på vilka. Så är det någon som vet vad jag menar och som kanske dessutom vet var man kan få tag på dom så vore jag mer än tacksam. _________________ Claes-Olof Strand |
||
|
http://www.wiberger.se/templates/k.h
? Edit: den är ju i plast.
http://www.wiberger.se/templates/wn4 ? Finns bara i 20mm iofs. Men är produkten rätt till utseendet?
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
Ja men utseendet stämmer. Så nu kan alla se hur den ser ut på ett ungefär. Det är ju lite tjockare material, eftersom den är gjord i gummi. Visst det funkar med en slangbit och en skruv eller liknande. Men hur snyggt är det på en skala?
_________________ Claes-Olof Strand |
||
|
Kolla Ulincos sortiment (www.ulinco.se), där borde du nog hitta det du söker; Rörskydd (pdf)
och så går det att beställa hem varuprover online
|
||
|
Re:
Vad tror du? Klarar dom av värmen från kylarvattnet och trycket? Men det borde dom ju göra. Skulle sitta fint med ett par blå. Så säg vad du ska ha och ett kontonummer så sätter jag över pengar. Glöm inte att räkna med frakten. Dom går väl att lägga i Postens minsta gröna vadderade kuvert. _________________ Claes-Olof Strand |
||
|
ingen aning om ifall dom klarar värmen eller inte, jag kan skicka ett par blåa i ett kuvert kostnadsfritt
du får testa helt enkelt _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Skoda Kodiaq sportline Skoda octavia Rs mk3 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
3891 besök totalt |