Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1172 besök totalt |
Porsche Carrera GT vs. Pagani Zonda C12S
Här är något för en Fredag! Carrera GT är snabb! ![]() 0 - 200 km/h 10,2 sek. Nürburgring: <1.40 min http://www.jabbasworld.net/viewtopic ![]() 3-vlig helg allesammans! ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Det är Michelins vanliga Pilot Sport, N0 är bara en märkning att det är godkänt av Porsche. Ändrar de något på däcket och det blir godkänt igen så är siffran ett löpnummer (N1,N2 osv). _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Så typ nya Pilot Sport första utgåvan? |
||||
om inte jag med min tyska är helt ute och seglar så står de i fakta rutan under ringen tiden att de borde gå att ta 10 sekunder till... ![]() _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
räknar man på det, så borde carrera gt:n vara ungefär 21sekunder snabbare än Pagani runt nordschliefe, vilket ger en tid på 7minuter o 23(!!) sekunder.
(3sek skillnad per varv på korta banan, och långa banan är ungefär 7ggr längre) inget vetenskapligt iofs ![]() _________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Feltryck i artikeln. Pilot Sport N0 är "gamla" Pilot Sport. Carrera GT levereras med Pilot Sport 2 (minns inte N numret). Finns även en mellanvariant Pilot Sport N1 som har helt annat mönster än N0. Tirerack har bilder och info om alla tre. _________________ Anders T |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1172 besök totalt |