Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 201, 202, 203 >> 13 besök senaste veckan (1080241 totalt) |
Hur ska ni ha det egentligen, enl Jeppsson så är han ju i garaget när han dricker öl ![]() ![]() Pilsnermeck är ju helt ok på en pilsnerpråm ![]() ![]() ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Har ni inte fattat det här ännu? Jeppsson är bara en myt och någon Firebird har aldrig existerat.
I nästa nummer av Automobil lär myten spädas på en smula ytterligare... |
||||||
Det börjar bli dags att maskera den här tråden nu känner jag. Den får alldeles för mycket uppmärksamhet och jag får ångest varje gång den lyfts.
![]() |
||||||
maskera tråden med att kalla den rostig bmw??? vad består hälva detta forumet av? ägare till rostiga bmw!!!
![]() ![]() ![]() _________________ Johannes Reinfors _______________________________________ Sharan. 1.8 T-98 för familjebruk. Pappabus/glidarn S40 2.0T.-01 |
||||||
Märkesbroder
![]() ![]() ![]() Enade vi stå mot dessa som har "vvts" i sina signaturer ![]() Edvin, hjälper du Anders att behärska och förstå den tyska kvaliteten ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||
Detta var då mig en skickligt undangömd tråd.
Eftersom jag har betett mig som ett stort svin så vill jag framföra en officiell ursäkt till min garagegranne Anders inför hela rejsasällskapet. Jag har grisat ner Anders bil, jo det är sant, en kopplingskåpa tillhörande mig rengjordes med roterande stålborste i närheten av Pontiacen varpå bilen blev mutsig. Mitt agerande är oförlåtligt och jag hoppas att Anders i sin vrede kan finna i sitt sinne att förlåta mig en vacker dag. I.o.m. detta blottar jag min själ för allmän bespottan och hänger ut mig själv som det avskräde jag förtjänar att vara. Förlåt Anders! om du söker hämd så står min bil mitt emot din i garaget.. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Försöker du lura honom till garaget ![]() |
||||||
Av någon anledning har han beslutat sig för att försöka hitta en ny ägare till bilen
![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Annars ägnar han mest tid till att snickra i garaget samt serva bruksbilen ![]() _________________ ![]() |
||||||
Talbot Racing:
http://www.talbotracing.net/ ![]() ...så nu vet vi vilka planer Jeppsson har för Påntiakken ![]() _________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||||
Klart inspirerad ifrån veckans motorsportdokumentär ifrån Anderson förstår jag.
Jag kan knappt bärga mig tills dess att jag får se Jeppsson i hockeyfrilla och med tatueringar och hälften av tänderna borta ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Precis, för närvarande odlar jag mer nackhår och besök till tandläkaren är bokad i november.
![]() Ska bara buckla plåten lite och rolla den mattsvart, sen kommer den ut på gatorna igen. ![]() |
||||||
Måste vara jobbigt att svära varannat ord som dom gjorde i dokummentären... _________________ Svante Hoberg No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!! |
||||||
Vill bara önska en God Jul!
Hälsningar Anders Det var inte alls meningen att uppa tråden ![]() _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Äsch, var hittar man deleteknappen för hela tråden egentligen? ![]() Ja, jag har inte riktigt orkat hålla rejsa up-to-date eftersom det mestadels rostlagas. Men för att göra en lång historia kort, pajade styrsystemet till motorn under vintersäsongen 08/09. Till våren upptäcktes det och körsträckan 2009 blev, som vanligt, några meter rullandes fram och tillbaka i garaget. ![]() Eftersom bilen var ganska häckig i skicket och jag börjar komma upp i åldern då fritiden drastiskt förkortas (ett par, tre år kvar iaf) konstaterades att det var nu eller aldrig som bilen skulle fås att fungera för gott. "Motornhaveriet" var det minsta problemet. Att bilen helt enkelt inte går igenom besiktningen var betydligt större. Därför beslutades det helt enkelt om att riva ned bilen helt i molekyler och "göra om göra rätt" inför stundande SFRobesiktning. Planen är ganska utstakad och klar och i dagsläget löper renoveringen på 100% tempo. Skönt att för en gångs skull ha en plan att gå efter så att man inte behöver göra stora förändringar hela tiden... Så, då kan man spola fram till dags datum; >> FF Vilket är här någonstans; ![]() ![]() För den som vill kommentera, rekommenderas att läsa hela historien på www.propontiac.com innan. ![]() Men för närvarande är det mest (kul) rostlagning som görs... ![]() God Jul på dig själv, uppviglare där! ![]() EDIT: För de som vill ha stenkoll på bygget, rekommenderar jag att fylla i sin e-mailadress på hemsidan och få nyhetsbrevet som skickas ut när uppdateringar gjorts. |
||||||
Dom som inte är intresserad av spam mail då? Hur får dom reda på nått då? ![]() _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||||||
De får väl söka informationen själva. ![]() EDIT: När det blir lite mer rejsiga uppdateringar så ska jag ta tag i tråden igen. Men rostlagning är inte så himla kul att uppa trådar med. ![]() ![]() |
||||||
Dags för o-rejsiga uppdateringar...
![]() om man ska ha en fin grund att jobba med, så är det lika bra att ta tag i halvtråkigt rostlagande direkt. Även om jag faktiskt tycker det är lite halvroligt att laga rost - före- och efterresultatet brukar ju vara märkbart. ![]() Här varé tunn plåt ![]() Den kassa plåten skärs, rivs och våldas bort ![]() Renslipat, slätknackat och på med Volvos svetsbara grundprimer i skarven ![]() ![]() ![]() Plåtbit tillkapad och inpassad. I början var det lite krångligt, men numera går det att få tiondelspassning på rutin... ![]() Mycket tid tar det dock fortfarande ![]() ![]() Baljan där baksätespassagerarna hade sina fötter hänger ned långt under tröskellådan och behövde justeras om man ska ha riktigt låg markfrigång... ![]() Hej och hå, friskt kapat... ![]() Vill helst behålla ett originalintryck av karossen, dels för att göra SFRo någorlunda nöjda samt att det fortfarande är... äsch. whatever. Originallinjer passar bra på gamla bilar. ![]() Därför plattades baljan till... ![]() ...och svetsades i igen. 50mm högre markfrigång jämfört med innan ![]() ![]() Rutramen var också kass i nederkanterna ![]() Det blev visst ingen bild på när allt var bortkapat, men här är i alla fall en bild på när första lagret plåt är ditsvetsat. Har grundat med Teroson etsande svetsprimer, samt ett tunt tunt lager zincgrund innan dess. ![]() och översta lagret plåt, tillsammans med svetsharlortarna. ![]() En intressant sak som jag upptäckte med mina OMP-underreden förresten... Höger och vänster skena går olika långt. Dvs om man ska utnyttja hela slaget, får man montera dem offsetade. Lite knasigt kan tyckas? ![]() ![]() det var väl allt för denna gången... Det finns ett par kvadratmeter rost kvar att fixa innan det är dags för de rejsiga uppdateringarna ![]() ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 201, 202, 203 >> 13 besök senaste veckan (1080241 totalt) |