| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Mer bromskraft bak
|
3662 besök totalt |
|
Re:
Den där är väl bara en reducering, inget lastavkännande. Jag hade dåligt med broms bak för några år sedan. då var det smuts i den. Tog bort den helt så småningom och monterade en separat reducering baktil som sitter bl.a en bertone/vovlo 140. den är justerbar med 10mm nyckel, men inget man gör under körningen... Har kanonbromsar på race 75'an, orginalgrejor förutom beläggen fram, servo & bromsköldar bortaget. rikard, skall du byta motorn till 2010 ? _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, cfmoto 450MT |
||||
|
Ja alltså det finns ingen "lastavkännande" som justerar beroende på vikt bak utan bara den reducering som man ser på bilden.
Jag har justering "vid handbromsen" och den brukar bli väl använd varje gång man kommer till banan. För övrigt var det en smärre chock när jag bytte bromsbelägg, fick skruva sjukt mycket på den innan jag kunde trampa ordentligt på bromsen igen... _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
tror bromsarna får focus nu under vintern.
Min nya motor jag köpte var inget bra så den får vänta. Jag kör klass III 2010.. Tror jag tar bort reduceringen och monterar en ställbar... _________________ Richard Eliasson Alfa 156 Procar |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Mer bromskraft bak
|
3662 besök totalt |