| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Våtsump.
|
4992 besök totalt |
|
Re:
Kan tillägga att den här typen av sump inte skulle fungera alls på den gule. Veven sitter 40 mm över bottenplattan på den så torrsump är ett MÅSTE där. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||
|
Re:
Kanske göra ett 'tittfönster' och sätta en minikamera där och låta passageraren titta på en monitor. Även om det stänker på fönstret bör man kunna få ett hum om oljan är i tråget och kansek mer var i tråget. _________________ Roland Johansson |
||
|
|
||
|
Re:
Jag skrev om rörlig pickup lite tidigare i tråden, jag hade det på mitt förra tråg. Det var för att sumpen innehöll mer olja pga större bottenyta. Större bottenyta kräver större oljemängd och större oljemängd ger höre stighöjd vid lateralkrafter och oljan träffar veven. Egentligen skall man öka oljemängden genom djupare sump, men det e som lite knepigt på en lågt monterad motor. Jag kan lägga ut en bild på pickupen i morgon. Det funkar som sagt men nu vill jag åstadkomma bra oljekontroll, klarar jag inte det i slutänden så får det naturligvis bli bafflar, swingpickup, dörrar och mer olja. Göran _________________ Hemipanter Göran Malmberg
|
||
|
Re:
TIPS: Sätt varje mätkropp innanför en vågbrytare (vertikalt rör). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Våtsump.
|
4992 besök totalt |