Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Hankook Ventus Z211
<<   1, 2, 3, 4
8 besök senaste veckan (50693 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Dude skrev:
Ett R-däck har TW 60 eller lägre.
Det finns en hög med däck som har 140->, men inget jag skulle beteckna som ett r-däck.

Dunlop SSR hade det underliga 100 i TW och det var inget annat än ett sportigt däck som funkade riktigt bra i blött.
R888 har TW100, A048 TW60, V70A TW50 så visst ska man ner en bit innan det börjar bita ifrån på riktigt.
Men det är ju inte i alla lägen man jagar den sista mjukheten och det är ju inget absolutvärde som går att jämföra så bra mellan tillverkare heller. A048 TW60 upplevs som mer långlivat än R888 TW100 i mina händer (och TW är ju bara ett trubbigt mått på mönstrets livslängd).

Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

Niklas Falk skrev:
Dude skrev:
Ett R-däck har TW 60 eller lägre.
Det finns en hög med däck som har 140->, men inget jag skulle beteckna som ett r-däck.

Dunlop SSR hade det underliga 100 i TW och det var inget annat än ett sportigt däck som funkade riktigt bra i blött.
R888 har TW100, A048 TW60, V70A TW50 så visst ska man ner en bit innan det börjar bita ifrån på riktigt.
Men det är ju inte i alla lägen man jagar den sista mjukheten och det är ju inget absolutvärde som går att jämföra så bra mellan tillverkare heller. A048 TW60 upplevs som mer långlivat än R888 TW100 i mina händer (och TW är ju bara ett trubbigt mått på mönstrets livslängd).

Missade jag Toyo
Jag har kört en hel del med B-S som har 140 och det var ju sådär

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Däck för banåka
Hankook Ventus Z211
<<   1, 2, 3, 4
8 besök senaste veckan (50693 totalt)