| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
finns det inga r-däck 235-255-17" som är lägre än 40-profil?
|
1 besök senaste veckan (2044 totalt) |
|
finns det inga r-däck 235-255-17" som är lägre än 40-p
jag har så låga hjulhus på min bil å 17" fälgar som jag gärna vill ha.. så skulle gärna vilja att det fanns lite lägre profil i de dimensionerna..... vet nån om det gör det? hittade inte det själv.. _________________ emil andreasson |
||||||
|
Letar själv efter liknande dimensioner!
De jag vet om är 225/35 och 245/35 om vi pratar gatdäck. Har funnits 265/35 tidigare, men vet inte om någon för dem fortfarande. _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||||
|
däck
ja vanliga gatdäck finns ju men det skulle vara jättebra om det fanns typ 235-35-17 r-däck.. det är diametern på mitt framhjul som sätter begränsningen på höjden på min bil.. tänkte tanken att gå ner till 16" istället men där fanns det ju bara r-däck i jeepdimensioner där jag kollade typ 245-45-16. frågade ralphs däck.. de säljer toyo,och yokokama och nåt märke till i r-däck å han sa att det skulle komma ut några nya dimensioner till nästa år men viste inte nu vilka..dröjde ända till februari/mars innan han visste... _________________ emil andreasson |
||||||
|
Re:
TOYo kommer med mycket nytt, men framförallt R1R och fler gummiblandningar! Närmsta man kommer är TOYo R1R 245/35R17! R1R är ett mellanting mellan R888 (R-Däck) och T1-R (sport gatdäck). Riktar sig till den som kör mycket gata och någon banträff under sommaren! Samtliga dimensioner från TOYo hittar du på http://www.twsdack.se/order.html och den är updaterad för 2010! _________________ Christopher Nelson R-Dack.se TWS Däckservice |
||||||
|
Re:
Det uppskattas, men ni bör justera priserna för damstorlekar (ni ligger ~ 500:- över Yoko/Kumho). _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
|
Re:
Finns ingen plats för några fler justeringar desvärre, är så pressat som det kan bli.
Det är upp till Japanerna att fixa bättre inköpspriser..
_________________ Christopher Nelson R-Dack.se TWS Däckservice |
||||||
![]() |
Däck för banåka
finns det inga r-däck 235-255-17" som är lägre än 40-profil?
|
1 besök senaste veckan (2044 totalt) |