Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 5192 besök totalt |
6:48 varvet med Radical SR8LM
Har ju figurerat ett annat varv på tuben, detta är dock det officiella rekordvarvet. Vädligt intressant att se hastigheterna, med lite jobb skulle man ju kunna lägga in dem i Ring Charts... Nåväl. Klicka och njut. http://www.youtube.com/watch?v=acSGb |
||
Kände mig tvungen att kolla vissa hastigheter...
Vmin Flugplatz 212 km/h Vmax Schwedenkreuz 270 km/h Vmin Schwedenkreuz left 228 km/h Vmax Fuchsröhre 267 km/h Vmin Metzgesfeld I 190 km/h Vmax Bergwerk 238 km/h Vmax GT3 Links 214 km/h Vmax Pflanzgarten I 228 km/h Vmax Anfahrt Schwalbenschwanz 253 km/h |
||
|
||
Den måste ha bra med downforce, det var första reaktionen när han höll stummt ända till krönet på flugplatz och sen bara dabbade på bromsen innan högern, första gången jag ser det på en högprestanda bil .
Det fortsätter i den stilen.Tycker dock han missar i utgången på galgenkopf, går snävt tidigt i andra halvan och får släppa precis innan rakan för att sen gå på igen. Men 6.48 helvarv ska man inte spotta på. _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||
Härligt å se!
![]() Men ser det inte ut som att han kör i kortarmat... ![]() Sen hade han udda spår jämfört med våra gatbilar i högern innan Werseife som brukar kallas för "miss hit miss" Han körde mer "hit hit miss" _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||
Näe, ett 6.48 varv är det ju svårt att dissa som min 10 år gamla dotter skulle sagt
![]() Men, han gick nog lite onödigt hårt på curbsen i högern in i Brunnchen... Den borde lätt gå på 6.47 ![]() _________________ Mats Ericsson M3 CSL (parkerad i Adenååå) |
||
Re:
och Suzuki kommer ju helt fel in i Bergwerk så i själva verket är en GTR lätt en sekund snabbare ![]() ![]() ![]() 6.48 är en sjuuuuk tid även om det är en lådbil ![]() |
||
Re:
Precis det tänkte jag på. Just miss hit miss -> Wehrseifen är nog det ena Ringen-partiet jag har koll på, tack vare Gran Turismo på Playstation... Och så sabbade han det enda jag hade koll på. Besvikelsen > ![]() ![]() ![]() _________________ Axel Tanner |
||
Tycker han kör med fantastiskt härlig attack. Att han dessutom gör det i t-shirt gör ju inte saken sämre
![]() Ser ut som om han håller på att tappa bilen på flera gånger, bl a Breitscheid, Wipperman, Brunchen, Galgenkopf. Men som en extremt skicklig chaufför så hämtar han hem det... Enligt artikeln i EVo verkar det som om de hade 2 timmar på sig att sätta rekordet. Själva rekordtiden kom på sista varvet på kvällen. Förare är förresten Michael Vergers (Radicals egen testförare), hans attack hamnar nu i gott sällskap med en annan testförare....Mr Ninja på Nissan. |
||
Jag kollade Radicals Website, de har grymt med downforce, undersidan av bilen är full race-car spec med front undervinge med 2 diffusorer som mynnar framför framhjulen. Längre bak finns en flat undersida med kjolar och en rejäl bakre diffusor, bra med sug under den bilen
![]() Vingen som sitter bak ger nog bara 1/3 del av downforcen, hemligheten ligger under bilen som sagt. Sen ger option motorn 460hp, inte illa. _________________ Björn Fehrm E46 M3 Cabrio |
||
Helv*te vad det går, helt overkligt
![]() Som sagt T-shirt verkar ju lite sjukt. Lika så att inte värma ett dugg utan bara ge sig ut och börja smiska direkt. |
||
Här är samma varv fast i bättre kvalité
http://www.youtube.com/watch?v=0h3I_ _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
Helt otroligt - är det möjligt att regga en sådan i Sverige?
http://www.radicalsportscars.com/ima _________________ Christian Hammer Westfield SEiW -07 BMW M4 CS -18 |
||
ett fantastiskt varv...helt utom räckhåll för de flesta dödliga..
komiskt att Playstationlirarna kritiserar varvet..skulle va intressant att se ett filmat varv i deras blingade lördagsbil _________________ Peter Börjesson Pegasus 7+ Zetec 2.0 Dunnel option 1 |
||
Re:
Klart det inte är perfekt, alla vet ju att ett perfekt varv inte existerar. ![]() ![]() Men man måste väl få diskutera, även om man bara kan göra det bättre på pappret (om ens det)? _________________ Axel Tanner |
||
Re:
Letade o letade. O hittade. Danke!! _________________ ![]() |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 5192 besök totalt |