| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: 17" BBS eller andra lätta/starka fälgar till E36
|
2116 besök totalt |
|
Söker 17" BBS RX i 8" och 9" till E36, men kan oxå vara interesserat av andra tillsvarande fälgar, men är mest interesserat av BBS RX. Måste inte vara bredare enn 8" fram, och kan oxå vara interesserad av 4st 8" fälgar. Fälgarna måste vara runda, men klarlakksläpp och andra skönhetsfel er helt okej. _________________ Raymond Andersen |
||||
|
|
||||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
opps ! Men jag är säker på att jag såg 17" split till e36......kanske var på AutOPower ?? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
8 1/2 tum = et 20-25 på din bil raymond..dvs 5 serie passar.. (race = detta + 10-20mm spacer fram, beroenfde på camber caster mm)
7 1/2 tum = et 13 finns även dessa på 5 serie.. 16 tum borde funka bättre..
\matz _________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||
|
Jag har såna här som jag kanske ska sälja om det är rätt pris:
De är lackade cosmos svart metallic i centrum och ser ut så här enligt en dålig bild:
et35 tror de var 8" breda, 225/45/17 sitter bra på iaf. Däcken har lite kvar men inte så mkt att hänga i gran Det är äkta split, känns lätta men jag har inte vägt dem. De är runda och i ok skick. Intresserad? _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Re:
Jag kan kolla vad de är märkta med, men jag hade starkt för mig att det var 35... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
|
Re:
det har vi ju på vår e30 med...dock med m3 breddning på skärmarna. men tro mig det jag beskriver är det som fungerar..king pin..camberfällning ..crab...mm. Om tvivel uppstår kom och kolla en ERCup 6 timmars tävling och kolla däcken efter race..
men som sagt du behöver m3 breddning och lite hjulhus modifikation..
_________________ Matz Olli 0702-263604 Fluffen en gammal grön compact |
||||
|
Jag kommar att köra med "fender flares" från Ireland Engineering, så har ju lite mer plats enn en orginal E30..
Kan oxå vara intresserad av orginala smidda E36 M3 GT fälgar. Nån som vet eksakt vikt på dom, och hur man ser skillnaden på smidda vs inte smidda? _________________ Raymond Andersen |
||||
![]() |
SÄLJES
|
2116 besök totalt |