Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 7 besök senaste veckan (61212 totalt) |
Re:
oj.. länge sen jag uppdaterade här. Jag tappade motivationen lite när det blev så mycket svetsning... Fast jag har köpt på mig lite mer ekonomiplåt och svetsat lite mer än vad jag har fotat! Men jag skulle hellre porta toppar lika lång tid som jag svetsar... :P Snart har bygget stått stilla nog länge för att jag ska få ett ryck och göra färdigt rosthelvetteslagningen! ![]() Å uppdateringar utan bilder brukar ju suga.. Så jag lägger upp lite glädjemoment man har haft med bilen tidigare ![]() Mitt gamla fina innertak, numera uppeldat skulle jag tro. ![]() Här var det lite Downhill... Skulle inte ha gjort det med någon annan 2wd bil än den här.. Jag provade samma backe både nerför och uppför med en Range Rover och det var nog så kusligt :P ![]() och den här bilden talar väl för sig själv. Fast jag censurerade flickstackaren lite så hon inte blir mobbad... ![]() ![]() |
||
Jahapp.. kanske dags för en lite update då!
Rostlagning är ju så sjukt roligt. Håller på med en massa annat oxå, men det blir nån timmes svetsning då och då. Några bilder, dåliga såklart då dom är fotade med telefonen och jag orkade inte fixa nån bättre belysning då det ändå bara är tråkig rostlagning.. Men nånting händer ju iaf! bättre än att det står helt stilla ![]() Tråkigt hål med dubbelplåt, förstärning för stötdämparen som nån tidigare ägare har kapat sönder och popnitat en alu-plåt över. Glömde ta kort på hålet men här är rosten bortkapad och innre plåtbiten inpassad. ![]() Svetsarna slipade, dags för yttre plåten. (givande bild ![]() ![]() och förstärkningen.. i 1,5mm plåt som original, lyckades även banka till en bula på den.. ![]() Yttre skärmkant och lite mer plåt är bortkapad, otroligt nog så var både innerskärmen och tröskeln rätt så felfria! ![]() Hittade en bit ekonomiplåt på tradera som passades in. orkade inte byta hela vägen mot B-stolepen utan bytte bara så långt som plåten var angripen på insidan. ![]() Ganska färdigsvetsat. ![]() Börjat passa in skärmkanten. Men funderar på att vänta med det tills jag har köpt nedersta delen på bakskärmen som jag har glömt skaffa. ![]() Här är det oxå hål.. ![]() Men då hade jag tur och hittade den här billigt på tradera! ![]() Inte för att hela behöver bytas men jag måste kapa bort endel av skärmfästet för att komma åt att laga torpedväggen. ![]() Det var allt för idag! Får se vad jag roar mig med att svetsa imorrn.. |
||
Re:
Kanske.. i värsta fall blir det väl att köra på grus.. Men... isdäcken passar ju på min hundbuss så självklart ska jag ut å sladda med nån bil i vinter! ![]() Nåja! Garaget idag igen då.. Kapade bort så jag kom åt att laga rosten här. Fixade färdigt iallafall, men fick slut batteri i telefonen så det blev bara en bild idag. Högra sidan av bilen börjar va rätt färdig! Å vänstra är bra mycket bättre.. där bytte jag skärmkant ifjol så det är bara några småhål i golvet och skuffen som ska fixas. ![]() |
||
Nåväl
Mera rostlagningsbilder.. jäkligt spännande att kolla på ![]() Såhär blev lagning av torpedvägg/innerskärm. ![]() Sen fick golvet sig en omgång.. Här var det som värst infekterat, hade visst påbörjat lite kapning här oxå. ![]() En bit bytt.. ![]() och all äckel-rost är borta ![]() ![]() Dessvärre håller min stackars svets på att säga upp sig. Jag måste nog gå in på Laitis å se hur fattig man skulle bli av att köpa en ny! Min gamla garage-telwin har hängt med många år, bytte slangpaket för två år sen men matarverket är under all kritik. Det går bra att köra lite tjockare plåt men när man ska punkta 1mm plåt kant-i-kant blir man galen.. |
||
Jag var nyss och bytte en bunt med pengar mot en hög med plast
Är lite osäker på om jag ska använda dörrarna dock, men framskärmar, huv och skuff blir det iaf! Riktigt fin kvalité och bra pris. Lite roligt oxå att framskärmarna är gjorda av tidiga modellen med låga skärmkanten! perfekt ![]() ![]() |
||
Har börjat tillverka motorfästen nu.
Jag var tvungen att luta upp motorn så den står rak för att extractorn skulle få frigång. Vad tror rejsa-folket om den här typen av motorfästen? Skrik gärna till redan nu så man har en chans att fixa om det skulle va helt galet ![]() 10mm distans så det finns lite röresemån måste ju räcka. ![]() Båda fästena ihoppunktade. ![]() och rykande färska från svetsning :P ![]() Såhär ser bussningen ut som jag tänker använda. Gummit känns väldigt hårt när man pressar in nageln. ![]() Såhär ser det ut rakt framifrån men bilden blev asdålig. ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 7 besök senaste veckan (61212 totalt) |