| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
färg, vad finns och vad är bra?
|
957 besök totalt |
|
letar och letar men hittar inget, så då får man ställa frågan rakt ut. När det gäller färg för sprutmålning, vad finns det för produkter och vart handlar man? Känner ju till Lesonal som vi använder till småsaker på jobbet, men det måste finnas andra alternativ? _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
|
_________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
Re:
Det kan de säkert, men som med allt annat är väl risken stor att man behöver veta innan vad man vill ha för att slippa en halvtimmes dividerande om vad man egentligen är ute efter
_________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
|
Re:
Självklart. Det jag tänkte på var att de kanske inte kan få tag på färg från alla tillverkare, därför trodde jag att det skulle vara enklare att prata med dem vad de kan erbjuda och sen bestämmer du dig för vad du vill ha
_________________ Andreas Ekström |
||||
|
vanlig polyurethan duger till det mesta.
basecoater kan vara lutrigt att hitta i thenner idag , vatten är lite B men duger väll. ska det vara lite tuffare alternativ till detaljer vid underrede osv så är det väll pulver , men antar du vill lacka själv så då får det bli epoxybaserat som alternaiv. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||||
|
Någon som har lust att förklara det här med basecoat och topcoat? Har för mig att för vissa lacker utnyttjar man detta genom att inte ha en helt opak topcoat, men ser inte riktigt vitsen om man skulle lägga en solid färg?
Motorhuven som jag lagt filler och lack på med sprayburk (ser för jävligt ut, men ger åtminstone lite väderskydd och ser bättre ut än vad det gjorde direkt efter spacklingen), behövs en basecoat eller lägger jag topcoat direkt om jag ska ha en solid färg? Jag vet, basic stuff, men jag lyckas bannemej inte hitta infon via google m.m.?
_________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
957 besök totalt |