Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Tändstift, har ni testat dom här?
2043 besök totalt
bmwsson

Här sen Jan 2003

Trådstartare

Världens bästa stift påstår dom.
http://www.nology.com/silver.html

Finns till och med till min bil. Nån som är intresserad av sambeställning?

Stockholm
Här sen Mar 2003

De är väl inte de första som påstår att deras produkt är bäst? Är väl 3-4 andra tändstiftstillverkare som påstått det t.o.m.

De är ju inte direkt ensamma om att ha silvertändstift heller.

Säger inte att det är dåliga stift, för det är ett av få märken jag inte har prövat, men jag fortsätter att köpa det jag har goda erfarenheter av, t.ex. Bosch Silver #2.

Det är kul att köra fort.
Citera
Nilz
Växjö
Här sen Jun 2003

tjaa!! kanske funkar.......
är dock helt insnöad på NGK

Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Kör man som jag Saab med Trionic finns det bara ett alternativ - NGK. Kan man dessutom köpa dem för 35:- på Micro känns det inte så betungande

MGB GT 1967
Citera
bmwsson

Här sen Jan 2003

Trådstartare
bobo skrev:
De är väl inte de första som påstår att deras produkt är bäst? Är väl 3-4 andra tändstiftstillverkare som påstått det t.o.m.

De är ju inte direkt ensamma om att ha silvertändstift heller.

Säger inte att det är dåliga stift, för det är ett av få märken jag inte har prövat, men jag fortsätter att köpa det jag har goda erfarenheter av, t.ex. Bosch Silver #2.

Du har säker rätt men dom har bra pris. Original till min ligger på 115kr tror jag det var och race stiften i silver kostar ännu mer.

Uppsala
Här sen Feb 2003

Mats Friberg skrev:
Kör man som jag Saab med Trionic finns det bara ett alternativ - NGK. Kan man dessutom köpa dem för 35:- på Micro känns det inte så betungande

Inte kan man köpa BCPR7ES-11 för 35:- ??

Västerhaninge
Här sen Apr 2003

beepbeep skrev:
Mats Friberg skrev:

Mjo, eller inte alltför långt ifrån 35:- (menar då iofs BCPR7ES). 2002 kostade de 29:-, sedan fick man en chock när de hade höjt priset till strax över 30...
Köpte BCP7EVX platinastift för ~60 kronor på Micro, har dock ingen uppfattning om det är dyrt eller inte.

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

beepbeep skrev:
Mats Friberg skrev:

Nu har jag inte köpt nya på ett tag eftersom jag bunkrade förra gången - men priset kanske har gått upp nån krona (och JA det gäller för BCPR7ES-11). Lite bättre än att köpa dem på Saab om man säger så

MGB GT 1967
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Mats Friberg skrev:
beepbeep skrev:
Mats Friberg skrev:

Nu har jag inte köpt nya på ett tag eftersom jag bunkrade förra gången - men priset kanske har gått upp nån krona (och JA det gäller för BCPR7ES-11). Lite bättre än att köpa dem på Saab om man säger så

ojävlar! Det var billigt! Finns det kallare stift av samma sort för lika lite pengar? Tänkte handla ett gäng för vår nya motor...

Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Jag har varit på Micro i Helsingborg att ta hem BCR8ES men senast jag kollade hade de inte tagit hem några. Dock säljer Speedparts sådana stift för 45:- och det är ju inte heller så blodigt

MGB GT 1967
Citera
Daniel L
Sollentuna
Här sen Okt 2003

När vi ändå är inne på tändstift, är det någon som testat Halo med den runda ringen? De verkar bra enligt dem man pratar med.

Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Daniel L skrev:
När vi ändå är inne på tändstift, är det någon som testat Halo med den runda ringen? De verkar bra enligt dem man pratar med.

Sitter i puggen.

Jämför jag mellan två bes. protokoll så har avgasvärdena sjunkit men det kan lika gärna varit lite varmare motor som gjorde det.

Prestandan märker jag ingen skillnad på alls.

Fast håller dom så länge som utlovats så thumbs up

Ska ta loss och inspektera dom till vårservicen (ung. 1år gamla är dom då)

Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Daniel L skrev:

Funkar inte till Saab turbo med Trionic-system iaf. Inte efter några hundra mils körning, allt enligt rapporter på STCS-forumet. NGK är det som gäller, nån Bosch-modell lär visst funka oxå, enligt ryktena.

Till system som inte använder tändstiften till joniseringsbaserad analys av förbränningen så kanske de funkar?

Allmänt banåkaforum
2043 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande