Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5759 besök totalt |
Porsche 911 GT3 R 2010
![]() ![]() ![]() ![]() Porsche unveiled its 2010 911 GT3 R race car today at the Autosport International show at the Birmingham NEC in the UK. 1,200 kg 480 bhp 279000 _ http://www.gizmag.com/porsches-2010- _________________ ![]() |
||||||
om jag förstått det rätt så är det trots den extremt rensade inredningen ändå en gatlegal version och då en av de råaste gatversionerna hitills?
EDIT: kan den verkligen vara tänkt att vara gatlegal..... hmmm... _________________ ![]() |
||||||
"Developed for racing series based on the international FIA GT3 regulations, the 911 GT3 R succeeds the 911 GT3 Cup S and is delivered to customers ready-to-race. "
Står inte i artikeln om att den ska vara street-legal, hade varit rätt ballt däremot ![]() _________________ timmy1701 BMW Z3 2.8 Coupé 1999 BMW 325D Touring 2008 |
||||||
Tvivlar på att den uppfyller VVFS 2003:22 kap. 10 § 1. FORDONSBULLER
![]() Hade ju varit häftigt dock! ![]() _________________ Johan Rosenquist SDF ansvarig Audi ClubSport www.audiclubsport.se RosenquistAudiTTRACING www.rattracing.com www.guldgossarnaracing.se |
||||||
Re:
Rätta mig om jag har fel nu men jag vill minnas att någon här på Rejsa var på jakt efter just sådana till sin GT500-S15, och det innefattade att åka till Japan och hoppas få en chans att köpa på plats, med ett mycket litet antal fälgar och många spekulanter. Han åkte därifrån tomhänt. Eller det kanske inte var såna? Någon som vet får gärna bekräfta eller dementera ovannämnda. _________________ Axel Tanner |
||||||
Re:
Någon som har en bättre bild så upp med den ![]() _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||||
Re:
OT: Det var jag som gjorde en galen resa till Japan i december 2009 i hopp om att få med mig ett par RAYS-fälgar hem (vilket inte gick vägen). RAYS motorsportsfälgar går inte att köpa som privatperson eller som företag, så länge man inte är en tillverkare av racebilar eller är ett raceteam som köper reservdelar/extradelar till en racebil som är utrustad med RAYS motorsportsfälgar från tillverkaren. Jag har åtminstone inte hittat något sätt att köpa dessa typer av RAYS motorsportsfälgar och jag har verkligen lagt ner mååånga timmar och pengar på att försöka få till ett köp... _________________ /Fredrik Söderquist Bruksbusbil -> VW Golf R32 2003 Rejsbilsprojekt 1 -> Nissan S14 GT500 Rejsbilsprojekt 2 -> Nissan Micra Super Silhoutte 1988 |
||||||
Re:
Är det bara jag som tycker att den ser lite lustig ut i fronten på den här bilden? Såg ju riktigt fräck ut annars, men vem hade väntat sig något annat? ![]() _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||||
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
5759 besök totalt |