Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Top Gear Kanal 5 måndag 19/1 20.00
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (2592 totalt)
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



Lennart Mäkinen skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Men herrejösses vad mycket dösnack dom lyckades klämma in under dom 60 minutrarna
oväntat att du skulle vara missnöjd...
Avsnittet såg ut ungefär som de brukar. Jag förstod dock inte vad de sa om Hondaförare...
Vad säger ni som kör Miata?


Jag missade det - var det något om miatan?

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



Kristian Larsson skrev:
Maciek Matwiejczuk skrev:
Mycket snack lite handling thumbs down


Var lite handling något spontant eller var det en medveten vits med tanke på de eviga rundpallarna?
Du förstog min tanke thumbs up

_________________

--VVTS--
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



johann skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Fast det var kul att se The Stig i Renault Clio V6an..... eftersom jag för några dagar sen fick reda på att det kommer en sådan (fast i riktigt race-utförande) kommer till årets SLC Säsong.... Och det är en ball bil thumbs up


Den är ascool! En V1 eller V2?
Dom som mekar med min bil tävlar med en sån.


Senaste versionen tror jag.... men får reda på mer i helgen för på Torsdag hämtar han den och då får jag bilder.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Tycker det var riktigt kul, skön stämning och roliga jämförelser.
Provet mellan WRCmekarna och tjejerna var ju bara för kul thumbs up

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2392



Dennis Kullman skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Men herrejösses vad mycket dösnack dom lyckades klämma in under dom 60 minutrarna
oväntat att du skulle vara missnöjd...
Avsnittet såg ut ungefär som de brukar. Jag förstod dock inte vad de sa om Hondaförare...
Vad säger ni som kör Miata?


Jag missade det - var det något om miatan?


The Mx-5 is not even a hairdressers car maybe the (hairdressers) assistants car eller ngt liknande med samma innebörd. Lite Nördgrabbigt men MYCKET trevligare en smilfinkarna i bränna gummitv!
Sen hade de en bra poäng i vad som är en grabbig bil.

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2382



cat7even skrev:
Dennis Kullman skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Men herrejösses vad mycket dösnack dom lyckades klämma in under dom 60 minutrarna
oväntat att du skulle vara missnöjd...
Avsnittet såg ut ungefär som de brukar. Jag förstod dock inte vad de sa om Hondaförare...
Vad säger ni som kör Miata?


Jag missade det - var det något om miatan?


The Mx-5 is not even a hairdressers car maybe the (hairdressers) assistants car eller ngt liknande med samma innebörd. Lite Nördgrabbigt men MYCKET trevligare en smilfinkarna i bränna gummitv!
Sen hade de en bra poäng i vad som är en grabbig bil.


Så här uttryckte Clarkson sig en annan gång:

"I love TVRs, absolutely love them. If one of these things came into the room and patted you on the back all your teeth would fly out! ..The only problem is that really they're just too fast to be proper British Sports Cars. I mean, with the roof down 50 feels like 150, so what's the point of actually doing 150?
The MG-F is much slower but I like it a lot. The only problem is that it's a bit 'limp of wrist'.
I think that if it were a person, it would be called... Julian!
So what about the Elise... the thing is, that Lotus had remembered what I'd forgotton, that the British like a bit of discomfort. Our plumbing is not bad by accident, we like it that way; we could get our trains to run on time, but we choose not to, because we enjoy standing around on the platform moaning. Britain is the S&M capital of the world. We're known everywhere for being kinky, fond of pain, and the Elise delivers in spades. There are no carpets, and if you get caught in a rainstorm keep going; don't bother getting out and trying to put the roof on because, by the time you've done it, it'll be summer! The Elise concentrates on just one thing - being fun in an anodyne world.

But the Elise is not the best British sports car... because the Mazda MX-5 is! Yes, yes I admit it; it's not entirely British. In fact it could be argued that it's sort of completely... Japanese! But you see, the thing is, if you go to Tokyo and order bacon, eggs, mushrooms, and so-on-and-so-forth, even though they're in Japan they'll still call it 'a full English Breakfast'. Ideas travel, so I don't care where this car was designed, or where it was made, it's still a full English Sports Car!

The MX-5 kicked off the sports car renaissance, and ever since it came along in 1989 everyone else has been trying to beat it with more power, more-wheel-drive, more whizz-bangs, and more fancy gearboxes. But you can't beat the original recipe, a recipe that was written more than sixty years ago - keep it simple! The Mazda has a not-very-powerful 1.8 litre engine at the front, where it belongs, not in the middle. And drive goes to the back, like it should. It's as complicated as wood!... So who cares if it doesn't have an electric hood and climate control. A bit chilly? Well you're British for heavens sake - wear a hat!

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Atariman
Stockholm / London
Här sen Apr 2003
Inlägg: 719



Tveklöst det bästa motorprogrammet. Äntligen på svensk TV! thumbs up

_________________
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845

Hjälpmoderator

Tyckte det var thumbs up Mellansnacket vägde upp en del av sladdandet jag tyckt det varit för mycket av i Clarksson-specialerna.

Intressant att höra att Honda har en rejäl "Gubbstämpel" i GB. några kommentarer om det, Mäkinen?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Varför sitta och klaga på programmet? Det var ju skitkul ju! Jag och tjejen satt och skrattade Man får ju ta det för vad det är... en rolig tak show med motor som tema thumbs up

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8464



Visst känns det som om de lägger ner en hel del energi på att bråka med alla möjliga?
Hondaägare
Fransmän
Tyskar
Ford
Jaguar
m.m.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Det är ju det som är "brittisk humor", att driva med fransoser och belgare.

Minns Monty Python ..
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17966


Trådstartare
P.P. skrev:
Intressant att höra att Honda har en rejäl "Gubbstämpel" i GB. några kommentarer om det, Mäkinen?
Jag hade motsatta funderingar när jag köpte min bil. Trodde inte man kunde ha en sån när man passerat 30...

Som folk redan förstått så gillar jag jargongen och den tidvis elaka humorn. Kan bero på att man är uppväxt med Monty Python och "Not the nine o'clock news". Wear your mushroom with pride...

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2392



Dennis Kullman skrev:
cat7even skrev:
Dennis Kullman skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Men herrejösses vad mycket dösnack dom lyckades klämma in under dom 60 minutrarna
oväntat att du skulle vara missnöjd...
Avsnittet såg ut ungefär som de brukar. Jag förstod dock inte vad de sa om Hondaförare...
Vad säger ni som kör Miata?


Jag missade det - var det något om miatan?


The Mx-5 is not even a hairdressers car maybe the (hairdressers) assistants car eller ngt liknande med samma innebörd. Lite Nördgrabbigt men MYCKET trevligare en smilfinkarna i bränna gummitv!
Sen hade de en bra poäng i vad som är en grabbig bil.


Så här uttryckte Clarkson sig en annan gång:

"I love TVRs, absolutely love them. If one of these things came into the room and patted you on the back all your teeth would fly out! ..The only problem is that really they're just too fast to be proper British Sports Cars. I mean, with the roof down 50 feels like 150, so what's the point of actually doing 150?
The MG-F is much slower but I like it a lot. The only problem is that it's a bit 'limp of wrist'.
I think that if it were a person, it would be called... Julian!
So what about the Elise... the thing is, that Lotus had remembered what I'd forgotton, that the British like a bit of discomfort. Our plumbing is not bad by accident, we like it that way; we could get our trains to run on time, but we choose not to, because we enjoy standing around on the platform moaning. Britain is the S&M capital of the world. We're known everywhere for being kinky, fond of pain, and the Elise delivers in spades. There are no carpets, and if you get caught in a rainstorm keep going; don't bother getting out and trying to put the roof on because, by the time you've done it, it'll be summer! The Elise concentrates on just one thing - being fun in an anodyne world.

But the Elise is not the best British sports car... because the Mazda MX-5 is! Yes, yes I admit it; it's not entirely British. In fact it could be argued that it's sort of completely... Japanese! But you see, the thing is, if you go to Tokyo and order bacon, eggs, mushrooms, and so-on-and-so-forth, even though they're in Japan they'll still call it 'a full English Breakfast'. Ideas travel, so I don't care where this car was designed, or where it was made, it's still a full English Sports Car!

The MX-5 kicked off the sports car renaissance, and ever since it came along in 1989 everyone else has been trying to beat it with more power, more-wheel-drive, more whizz-bangs, and more fancy gearboxes. But you can't beat the original recipe, a recipe that was written more than sixty years ago - keep it simple! The Mazda has a not-very-powerful 1.8 litre engine at the front, where it belongs, not in the middle. And drive goes to the back, like it should. It's as complicated as wood!... So who cares if it doesn't have an electric hood and climate control. A bit chilly? Well you're British for heavens sake - wear a hat!


Grejjen i programmet var ju hur grabbig en viss bil var inte om den var bra eller inte. Men vi som är tillräckligt macho kör ju sånt vi tycker är kul oavsett vad andra tycker hur mas ser ut i bilen?

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



cat7even skrev:
Dennis Kullman skrev:
cat7even skrev:
Dennis Kullman skrev:
Lennart Mäkinen skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
Men herrejösses vad mycket dösnack dom lyckades klämma in under dom 60 minutrarna
oväntat att du skulle vara missnöjd...
Avsnittet såg ut ungefär som de brukar. Jag förstod dock inte vad de sa om Hondaförare...
Vad säger ni som kör Miata?


Jag missade det - var det något om miatan?


The Mx-5 is not even a hairdressers car maybe the (hairdressers) assistants car eller ngt liknande med samma innebörd. Lite Nördgrabbigt men MYCKET trevligare en smilfinkarna i bränna gummitv!
Sen hade de en bra poäng i vad som är en grabbig bil.


Så här uttryckte Clarkson sig en annan gång:

"I love TVRs, absolutely love them. If one of these things came into the room and patted you on the back all your teeth would fly out! ..The only problem is that really they're just too fast to be proper British Sports Cars. I mean, with the roof down 50 feels like 150, so what's the point of actually doing 150?
The MG-F is much slower but I like it a lot. The only problem is that it's a bit 'limp of wrist'.
I think that if it were a person, it would be called... Julian!
So what about the Elise... the thing is, that Lotus had remembered what I'd forgotton, that the British like a bit of discomfort. Our plumbing is not bad by accident, we like it that way; we could get our trains to run on time, but we choose not to, because we enjoy standing around on the platform moaning. Britain is the S&M capital of the world. We're known everywhere for being kinky, fond of pain, and the Elise delivers in spades. There are no carpets, and if you get caught in a rainstorm keep going; don't bother getting out and trying to put the roof on because, by the time you've done it, it'll be summer! The Elise concentrates on just one thing - being fun in an anodyne world.

But the Elise is not the best British sports car... because the Mazda MX-5 is! Yes, yes I admit it; it's not entirely British. In fact it could be argued that it's sort of completely... Japanese! But you see, the thing is, if you go to Tokyo and order bacon, eggs, mushrooms, and so-on-and-so-forth, even though they're in Japan they'll still call it 'a full English Breakfast'. Ideas travel, so I don't care where this car was designed, or where it was made, it's still a full English Sports Car!

The MX-5 kicked off the sports car renaissance, and ever since it came along in 1989 everyone else has been trying to beat it with more power, more-wheel-drive, more whizz-bangs, and more fancy gearboxes. But you can't beat the original recipe, a recipe that was written more than sixty years ago - keep it simple! The Mazda has a not-very-powerful 1.8 litre engine at the front, where it belongs, not in the middle. And drive goes to the back, like it should. It's as complicated as wood!... So who cares if it doesn't have an electric hood and climate control. A bit chilly? Well you're British for heavens sake - wear a hat!


Grejjen i programmet var ju hur grabbig en viss bil var inte om den var bra eller inte. Men vi som är tillräckligt macho kör ju sånt vi tycker är kul oavsett vad andra tycker hur mas ser ut i bilen?

och bara för att klargöra, det var _inte_ Clarkson eller grabbarna som pratade skit om Miatan, det var den inbjudna tanten. Så rikta sparkarna dit de hör hemma.
Citera
Allmänt banåkaforum
Top Gear Kanal 5 måndag 19/1 20.00
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (2592 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande