Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES
![]() |
3481 besök totalt |
Såld: Mercedes 190E 2,3-16 tidigare Automobils projektbil
Jag har tre bilar och en måste bort. Antingen denna eller min superseven. Bilen är en Mercedes-Benz 190E 2,3-16 med kat, en av knappt 300 byggda sådana 1987. Svensksåld, 28000 mil drygt. Tidningen Automobil hade den som projektbil 2007-2009 och gjorde då omfattande arbeten med bilen, bland annat bussningsbyten, plåt- och lackrenovering och en hel del småpill. Jag har sedan jag köpte bilen i somras bytt fjädrar, stötdämpare och växelspaksbussningar. Just nu är statusen på bilen som följer: * Karossen är i otroligt fint skick, både plåt och lack. Ingen rost! * Inredningen är väl en svag trea kanske - men nya säten medföljer. * Mekaniskt okej, inga problem med någonting men varken motor eller låda är väl riktigt lika ystra som för 28000 mil sedan. * Fjädrar (H&R), stötdämpare (gula Koni) och växellänkagebussningar är nya. * Centrallås funkar ej. * Kupéfläkt funkar ej. * Handbroms tar dåligt. * Ej besiktigad. Dekalerna åker såklart av innan en försäljning. Det finns en tråd också: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dämpare och fjädrar: ![]() ![]() ![]() Växelspaksbussningsbyte: ![]() Pris diskuteras, utgångsläge 29 000 kr som den står nu. Svar i tråden, via pm, på kraniel-at-gmail.com eller på 076-775 98 91. Finns dagtid vid Norrtull i Stockholm. |
||||||
|
||||||
Bara för att dra igång en budgivning (för vem vill ha en Bercedez-Mens
![]() 15.000 svenska riksdaler ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Re:
Nu börjar det ju ta sig! ![]()
Ja, öh, den törstar nog efter hydraultryck skulle jag gissa. ![]() Den är tämligen öppen i vinterväglag iaf. |
||||||
Re:
Luftbubbla i systemet skulle ja tro... _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Hmm, trodde att en sån klassiker skulle vara mer eftertraktad. Man blir ju lite sugen, om det inte vore för att den var långsammast i A-sprinten...
![]() Hur tror du att chansen ser ut att klara en besiktning? _________________ Christoffer Silfverberg |
||||||
Re:
Eller bortkopplat system, tillsammans med de gamla dämparna?
Handbromsen behöver gissningsvis mer bett. Och för att åka dit (åtminstone i rådande väderlek) behöver kupéfläkten få ny kräm. Hade jag haft ett uns av tid hade jag gjort det själv för länge sedan. A-sprinten skulle förmodligen klaras av betydligt bättre med alla nya fjädrar, stötdämpare och bussningar som bilen fått. ![]() |
||||||
Re:
Diffen har ju ett eget rör som regleras av en ventil under passagerar fötterna. För att öppna ventilen för att pumpen på motorn skall leverera ny fräch olja till lamellerna så mata man ventilen med +12v medans motorn går å någon ligger under bilen å öppnar nippeln på diffhuset (rätt bra tryck kan medelas ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
Re:
![]() Pysselkul för nästa ägare att leka med. ![]() |
||||||
|
||||||
![]() |
SÄLJES
![]() |
3481 besök totalt |