| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Montera luftintag i dimljusbaljor
|
1002 besök totalt |
|
Har luftintag helt utan styrningar eller fästanordningar som ska monteras i dimljusbaljor. Jag vill inte ha några utvändiga skruvar och behöver ha någon form av fästplåtar, distanser eller liknande för att få fast som i rätt position (höjd, bredd och djup). Det går inte att bara dra skruv genom dimljusbaljan in i den bakåtvikta kanten på luftintaget, dels för att kanten är för kort och dels för att det är svårtatt skruva inifrån från flera av riktningarna. Man kan ju göra på rätt många olika sätt men som vanligt lär det ju finnas några som är bättre än dom andra... Tanken var att böja två plåtbitar och fästa dom på intaget och skuva fast dessa antingen i baljans botten eller i dom vertikala sidorna. Ideér om bättre sätt?
/Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
|
Borde väl fungera med karosseri kit eller något lim som är till för att användas på bilar.
Har själv limmat lister med karosserikit och det gick hur bra som hellst. _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
|
Säger som ovanstående, lite flexibelt lim.
Använd Sikaflex eller PL400 (eller är det PL200?) Iaf, valfritt svart halvsegt lim, även Biltemas vindrutetätning funkar. Du behöver bara några enstaka klickar, låter det torka så sitter det där, ska du ha bort den sedan så går det med utan större problem. Lite värme och dra sakta så lossar det. _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
|
Hallo Andreas..
Mattias med hondan här...
Ja som du kan se på min i garaget så har jag använt sikaflex eller vad det heter men innan du gör de så måste du maskera ordentligt och träna på att sätta dit dom smidigt för annars så kladdar man ner över allt och då gör du samma fel som jag gjorde och då blir de inte super bra som du kan se på min. Sen så måste du kunna fixera luftintaget så att den sitter som du vill när de väl stelnar. Ett tips är att de kladdar som bara den så var försiktig. Jag har nog rätt mycket kvar om du vill ha. Så om du inte har köpt nästa gång jag är i garaget så kan jag lägga fram min tub så kan du avgöra själv hur du vill göra...
Ha de gött.. _________________ Mattias Bågenholm -Göteborg- Medlemsansvarig och kassör i Hondaklubben. www.Hondaklubben.com |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1002 besök totalt |