Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1807 besök totalt |
Nytt varvrekord i VLN 2003.
Uwe Alzen satte under VLN tävlingarna 2003 ett nytt varvrekord med sin Porsche 996 Turbo, det nya rekordet är 8,19,396 . ![]() Tyvärr så stod det inget om hur långt varvet var han körde. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Det är inkl GP-slingan. Om jag har uppfattat det hela rätt så uppskattar Uwe Alzen att varvet skulle ha legat på ~6.51 om man kört enbart Nordslingan.
![]() Det varvet finns fö med på den H&R-video som visades på mässan i Essen. Ska släppas till försäljning i Januari. Någon som vet om den finns ute redan? Edit: på tidsträningen inför finalen lär han ha kört ännu snabbare. 8:18.761 _________________ Anders Dauner |
||||
Det jag menar är, hur långt dom körde på GP-banan, för det finns väl 3 olika varianter att välja.
![]() När jag var nere mars 2002 så åkte snabbaste Porschen på 7,18. ![]() ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
ok, då är jag med. Har dock ingen aning om hur lång sträckan var. 1,31 lär iaf tiden ha varit för avstickaren på GP-slingan. Johann kanske vet bättre ang olika varianter av bansträckningen under VLN? _________________ Anders Dauner |
||||
Normalt så kör VLN GP-slingan med Kurzverbindung vilket är samma som DTM kör. 1.31 för en snabb bil stämmer nog bra för den biten. Förr om året kördes dock ett lopp per säsong med full GP-slinga. Det händer dock att de kör den varianten som Lennart beskriver också av olika anledningar. |
||||
Carrera GT 7.40 på Ringen
Hittade detta på Porscheklubbens hemsida: "Bilen har testats på Nürburgrings nordslinga, med ett resultat på 7 minuter och 40 sekunder, vilket är imponerande siffror. Testet gjordes dessutom i regn!" |
||||
Re: Carrera GT 7.40 på Ringen
![]() Vilken bil? Alzens 996 turbo? _________________ Anders Dauner |
||||
ok, då är jag med. ![]() Utzon: Det hade i mina ögon sett snyggare ut om du tagit det här i tråden, istället för att skicka ett spydigt PM. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
=========HÄR FANNS SVARET PÅ DIN FRÅGA!!=========
oj då! Det var inte alls meningen att vara spydig Anders, förlåt! I mitt PM påpekade jag att svaret på din fråga fanns i rubriken till ditt förra inlägg. Mitt spydiga pm till Anders: ------ Hej Anders! Du missade rubriken I ditt inlägg står: 21 Jan 18:24:35 Re: Carrera GT 7.40 på Ringen ![]() ------ |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1807 besök totalt |