| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Sugtrim BMW 328i
|
3 besök senaste veckan (5995 totalt) |
|
Sugtrim BMW 328i
Hej Har läst lite ang vanliga knepen med m50insug och ta bort lite hämmande grejer i luftburken. Frågan är hur mycket negativt det påverkar bottendraget? är det någon här som testat kanske bromsat före vs efter? sedan är jag nyfiken på hur det påverkar motorgången etc. Nu är den ju silkeslen i gången. Vidare lite fundersam ang komplettera med ett avpassat chip?, kanke rentav finns något chip som återhämtar förlust av bottendraget? Finns någon rekomendation? _________________ Martin Thörn |
||
|
Rent generellt tappar man bottendrag om man minskar flödet och ökar volymen.
Ett chip kan på sin höjd kompensera med möjlig förlust på toppen. Dock har du ju inte skrivit exakt vad du tänk göra med insuget. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||
|
har bytt till 325 insug på min 323, man tappar inte vrid så det stör, däremot FÅR man lite trevligt toppdrag, den varvar ut med kraft utan gnäll numera. Till våren blir den bänkad MED nya insuget.
ja m52 motorerna är ju lite strypta med detta insug, m50insuget är ju precis matchat efter inugsportarna
Vore intressant att se en video eller likn på någon som kör 328 med m50b25 insug/moddad luftburk. _________________ Martin Thörn |
||
|
Tjena Martin,
Jag skall byta insug på min bil och jag överväger att lata mig med detta kit: http://www.bmconversions.co.uk/home/ Gruppköpa?
Anledningarna till att jag latar mig är i huvudsak två. För det första får man i kittet ovan med fästen till M50-insuget för det går inte att bolt-on skruva fast i M52-fästena. Den andra anledningen är man får med en omgjord tempsensor (IAT-sensor). Man skall inte använda M50-sensorn utan den ifrån M52:an. Men den passar inte i insuget. I kittet så får man med en ombyggd M52-sensor som passar i M50-insuget. Förutom att det är smidigt så riskerar man inte i samma utsträckning en luftläcka... _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Re:
läste om så nu såg jag att jag läste fel där tidigare... intressant att det t.om fanns ett kitt men för dom pengarna så e det lika bra att fixa det själv med dagens pundkurs och frakt osv.
Fästet lär inte vara några problems om man har lite plåt och en vanlig borr hemma.och tempsensorn, kan man inte bara gänga om en m52 sensor? Det andra ser ut att var några brickor och en standard vacumnippel som redan sitter i m50 insuget och några slangbitar med ykors, resten av packningarna är ju standardgrejer på bmw som inte kostar många kronor på BMW.
_________________ Martin Thörn |
||
|
Re:
Kan vara intressant.. ska själv göra samma operation och funderade på kitet från Eurosport/TMS, men det har utgått ur sortimentet efter Eurosports kk så säg till om det blir aktuellt, om inte annat så borde ju delad frakt bli mindre frakt. M v h // Johan |
||
|
Re:
Sprutet klarar det hyfsat, men det går säkert att få det bättre efter några dagar i bromsbänken
_________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||
|
_________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Sugtrim BMW 328i
|
3 besök senaste veckan (5995 totalt) |