| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Mantorp satsar på egna trackdays
|
2093 besök totalt |
|
http://www.motorevents.com/motoreven
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Sviestad har ju en bunt tillfällen per år och de är ju mycket uppskattade. Gotland ring har även de massa egna öppna banträffar men där har de väl lite problem med att de ligger lite avigt till där alla vi icke-gotlänningar måste åka båt.... Jag vet inte hur välbesökta Gotland Rings egna dagar brukar vara, de har väldigt många datum uppsatta i kalendern varje år.
_________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Kul att det händer lite och att det planeras i god tid. Synd man bor lite fel bara
Med lite tur så kanske time attack kan utvecklas ytterligare tack vare sådana här regelbundna tillställningar. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
|
Mycket bra, dyker upp lite mer nu iaf, skönt o kunna köra lite mer än de 6ggr det är med bmwsc, om man har råd vill säga
Du får helt enkelt pallra dig ner hit nån gång o köra lite, nackdelen är väl att du inte vill tillbaka till isbjörnarna
_________________ Viktor Starkman |
||||
|
Re:
50bilar per grupp som kör 30minuters pass så brukar det inte bli trångt och då blir det 3 grupper och man kör varje 30 och vilar 60.... det blir nog mer körning än vad dom flesta orkar med under en dag... Undrar om det är MK5100 som ska ta hand om dom här dagarna... ? |
||||
|
Tyckte också 150 lät mycket men när man tänker efter så på vårträffen med bmwsc så är det ca 100 bilar, då kör bmwcup kval och 2 race, utställingsbilar får banvisning, och man får tillräckligt med körtid, så 50 bilar till och några timmar effektiv körning till blir inte så faligt trångt, är väl i början på dagen det kan bli lite trångt när alla vill samtidigt.
_________________ Viktor Starkman |
||||
|
Re:
Det tror inte jag. Jag tror det enda som händer är att priset på banhyrorna ökar ännu mer. Tyvärr. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
|
Re:
What a buzzkill Jag håller iaf tummarna även om du kanske har rätt, börjar likna rena trakasserier det som vi som gillar motorsport utsätts för.
_________________ Axel Tanner |
||||
|
Re:
Det är alltid billigast om man kan "skrämma bort" andra, tills det inte finns nåt att köra på öht. |
||||
|
Re:
Håller tyvärr med, track days i England är populära men inte billiga. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Det där verkar ju helt klart intressant, man är ju lite bortskämd med GR. Kanske börjar bli dags, och värt, att ställa upp bilen här i sthlm?
_________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
|
Man kan inte vara mer är 35 bilar på banan samtidigt.
När vi kör med PCS så är vi som mest 130-140, då får man 4*20min som bäst. Gotland ring är den dyraste banan med bred marginal, sen kommer Mantorp på ca 60.000 för en dag (lördag, söndag). _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata) Porsche 931 -79 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
|
2093 besök totalt |