Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Renault Clio16v 91 | << 1, 2 6054 besök totalt |
Det låter som om det kanske är värt att ta sig ut en sväng när jag är tillbaks på fastlandet och se om framvagnen är kvar på den 19en jag tog pumpen ifrån då.
Annars borde det vara studier som är högsta prio just nu... så därför kände jag att jag behövde lite garageluft när jag råkade få lite tid över. har kommit lite längre än detta men glömde ta mer bilder _________________ John Nilson |
Ska bli intressant att se resultatet av plastningen!
Jag har inte gett mig på torsionsstavarna än, men hittade en guide som verkar bra, ska testa den i alla fall: http://www.zedsplace.co.uk/e107_plug Tror det är en 32 mm hylsa de använder. _________________ Peter Vighagen |
Jag tycker också att det ska bli intressant att se resultatet
Har inte plastat något liknande innan. (lagat kanoter och små båtar, men där har man ju gjort allt för att det inte ska släppa. får hoppas att inte för mycket av de takterna sitter i ) Den där varianten att ta bort stavarna är nog värd att prova, bara testat med glidhammare innan (har dock letat rätt på tio kg till som går att använda på hammarn nu) _________________ John Nilson |
Först måtta lite så att fästen hamnar där de ska
Gick smärtfritt att lossa , men det var tyvär ganska mycket luftbubblor , blir nog inte sån ytmatta som vi använde nästa gång, samt lite mer jobb med luftningsrollern. sen var det bara att fixa till ytan, lägga släppmedel, skära till airex, plasta, lufta, plasta, lufta, lägga dit airex, plasta, lufta, plasta, lufta, lufta, ... det är inte mannen på bilden som skrivit brevet (min kamrat uddemar som fastnat i epoxyn) _________________ John Nilson |
Det var inga problem att lossa huven ur formen
men den blev kanske väl tunn Uppskattad vikt : som en halvfull femlitersdunk Kom fram till att det behövdes styvas upp rejält, enär jag tänkt använda orginalinfästningarna. Blev ett par airexbalkar och lite lagom med hackmatta(resten är gjort i 200grs väv) och hemsnickrat fäste Det var detta för denna gång från ett soligt Gotland _________________ John Nilson |
Provat att montera den i fästena.
Det gick rätt smärtfritt, behöver endast justeras något så att den låser lite högre upp i bakkanten och går ned en två tre millimeter i framkanten, annars super. Jag måste även ordna klackar för mothållen på sidorna. borde det inte finnas en plasta plasta smiley ? eller är det denna? för det är väl en spackel han håller i? Åtgärdade även några luftfickor som det tyvär blivit emellan Airexen och ytlagret (gick rätt bra med en borr och en spruta) _________________ John Nilson |
orginalhuven väger omkring 16,5kg, med luftningsgallret.
Jag räknar med att hamna på nånstans i närheten av 6kg på denna när alla förstärkningar och fästen är klara+ lack. orginalhuven är nästan helt täckt av förstärkningar under. Så med lite tur så har jag sparat 10,5 kg _________________ John Nilson |
Jagvar uppe vid Gotlandring en hel del i helgen.
först som flagvakt på torsdagen(genomblöt och kall redan efter första timman)åt alfaklubben efter det var jag uppe och visade banan för min bror under fredagkvällens öppna körning. Eftersom han är mc tok så var ett litet besök på sporthojs körningar under helgen av nöden också jag led inte så jättemycket trots att de bara hade två hjul Men det är fredag kvällen som föranleder att jag fått lite att skriva här. det blev en del bansmisk av renaulten som nu har en liten lista med smärre problem att åtgärda. Drivknuten på höger sida, som tidigare gjort sig påmind endast vid extrema styrutslag, gnyr redan vid lättare manövrar. Det klonkar från fjäderbensinfästningarna på bägge sidor (troligen den undre talriken som get vika en bit) Det har gått att märka ett litet spel innan men nu är det definitivt något som måste åtgärdas. Bromsarna har börjat vibrera en del Sen måste däcken svängas runt, tog ganska bra på fram sulorna denna omgång Ska även titta till camber och toe då jag misstänker att det inte helt jämna slitaget inte bara beror på att det är högervarv. Så nu har man äntligen lite att göra, för det hade man ju inte innan? tog en stämningsbild på hemvägen _________________ John Nilson |
Vad är det för stavar du hade köpt till din bil. Va det grövre modell?
Du har möjligtvis inte måtten på hur grova dom är? Funderade med på att byta ut mina när jag ändå ska sänka den sen. _________________ Johnny omö Bergkvist Renault Clio 16v |
det är tydligen mer ruter i dessa än vad man kan tro,
var tvungen att jobba en del i helgen, men var och tog bort bråten samt skottade av bilen för ett par timmar sen, (hade dock givetvis glömt nycklarna hemma), och takplåten som sett duktigt åtgången ut fjädrade tillbaks direkt, dörrar och allt går att öppna, tyvär är det ett stort hål i höger stänkskärm, bakluckan är skrot (hade ändå tänkt byta den mot en jag hämtat från skroten) givetvis är det mycket småskrap på den men det verkar överkomligt, kanske blir att ta tag i att banfixa den ordentligt nu, skönt att det inte var mer, får se om det är någon ide att ta något av detta på garageförsäkringen, _________________ John Nilson |
Våra race- och banåkarbilar Renault Clio16v 91 | << 1, 2 6054 besök totalt |