Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Fiat Punto GT -95 (med film från GP-strecke)
<<   1, 2, 3
17291 besök totalt
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007

Trådstartare
Re:

Argentaperra skrev:
Ja och utan rätt bil.. Med Coupen kan vi köra samma klass iaf.
Synd att du missade mina HETA Punto front/bakspoilers... Med dem hade du KANSKE haft en liten chans.

Att man missade dem... ska slänga på lite dekaler så får jag 30-40 hk extra.

Civic-Type R
Citera
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007

Trådstartare
Ny säsong med Punton startar nu!

Hade motorproblem efter sista träffen på Sviestad, efter lång felsökning med bl.a byte av vevaxelgivare och allmänt mek hittade jag av ren slump felet.... en tändhatt som inte satt riktigt intryckt

Nåväl, efter att ha satt dit den gick bilen betydligt bättre och nu den göras i ordning för sommarens banträffar. Vatteninsprutningen fick sig en genomgång med bl.a ny pump och nya slangar. En drivhjulsdamask byttes också. Nya tändstift och olja.

Har fälgar + lösa r-däck som ska krängas på när tid finns. Sen blir det köra av.

Det lutar dessutom åt en tripp till Ringen denna sommar

Civic-Type R
Citera
Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007

Trådstartare
Från en inte helt okänd bana:

Civic-Type R
Citera
Briby
Västerås
Här sen Okt 2004

Ser repig ut på höger fram.

Citera
Eldh
Göteborg
Här sen Sep 2004

Det hade den inte hunnit bli här...

Putt
Stockholm
Här sen Aug 2007

Trådstartare
Bilen är såld sen ett tag tillbaks, men nu ikväll när jag satt hemma och hade jobbjour kollade jag igenom lite material från Ringen-resan sommaren 2009. Många kort blev det, men också lite film, bl.a en från mitt varv på Nürburgrings GP-strecke!

Det var varmt och blev många start- och stop, vilket gjorde att bilen surade ihop lite, passande nog när jag skulle åka ut på banan, därför går det långsamt i början. Vid 1:40 kommer motorn igång och man kan börja köra på riktigt thumbs up Mina spårväl är väl så fel de kan bli och det går väl inte jättefort, men det var första gången jag körde banan Vid 3:52 var det roliga slut, en slang till intercoolern släppte och turbotrycket försvann thumbs down

http://www.youtube.com/watch?v=OKNVtsvqrb8

Kul att se på i efterhand, just då var det inte så kul med tanke på att man betalade 30 euro för 20 min och fick köra 3 min...

Civic-Type R
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Fiat Punto GT -95 (med film från GP-strecke)
<<   1, 2, 3
17291 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande