| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hålupptagning i vevstake
|
1979 besök totalt |
|
Hålupptagning i vevstake
Ska ta up hålet i lilländen på vevstaken från 22.965 mm till 23,000 men att hona verkar ta en j***a tid. Är en brotsch exakt nog för ett sådant jobb tro? Eller hur skulle ni göra? |
||
|
Det ska inte ta speciellt lång tid att hona 3-4 hundradelar.
Några minuter med rätt stenar och frisk olja tycker jag låter rimligt. Rätt stenar är väldigt viktigt för att få den avverkning man önskar. _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Re:
Ja, eller 2-3 timmar med fel stenar
Får ta att införskaffa grövre sten med andra ord...vem säljer det tro? |
||
|
Du ska nog inte hona själv med en såndär grej från biltema...
Att hona upp dom några hundradelar i en riktig honingsmaskin är gjort på nån minut! Fördelen med att lämna bort dom för honing i en riktig maskin är att hålet blir ganska parallellt med storänden, du får det måttriktigt och du får bra yta. Synd att du inte borr närmare, jag hade kunnat hjälpa dig annars. |
||
|
Nu har jag förvisso försökt med att sätta upp vevstaken i fräsen och har nån liten trearmad honingshistoria som jag kör med men har fortfarande inte fått upp rätt storlek.. kanske ska vänta till Måndag och försöka få tag på nån som har en riktig maskin med rätt stenar.
|
||
|
Re: Hålupptagning i vevstake
Lämna till en slipfirma, du vill väl ha hålet parallellt med storänden? Det kommer du nog inte få med en honing _________________ Roland Johansson |
||
|
Re: Hålupptagning i vevstake
ok, så får det bli. |
||
|
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Hålupptagning i vevstake
|