Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 109, 110, 111 >> 143 besök senaste veckan (1424720 totalt) |
På andra sidan? Såå stor är den ju inte ![]() _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||||||
Jo det bör man nog ha för annars blir det nog ganska vingligt. Är så här det är tänkt. ![]() |
||||||
Jaha, då fattar jag. Jag trodde du skulle ha ett rundbord på ena sidan bordet, och sen hänga på ett vertikalt bord på andra halvan...
Skaffar du en styrning till en delningsapparat eller rundbord kan du ju välja att antingen lägga det ner eller ställa upp som du ritat. Riktigt användbart. _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||||||
|
||||||
Är bara att jag gett upp med garageletandet och avvaktar tills i sommar med pluggbygget. Men det ger tid över till andra små projekt som jag velat göra tidigare men inte hunnit med, som att bygga nc maskiner osv. Har planer på att bygge en kilspåraparat och en ny rörbock också i vinter. Här kommer det lite bilder på plasmans glidlager. Glidlagrena har jag köppt här ifrån, fast av någon anledning är det inget alls i den affären på ebay http://stores.shop.ebay.co.uk/AXIS-C |
||||||
_________________ Marcus Svensson Mazda 626, 1990, FE3-TURBO Toyota Supra MK3 Targa, 1989, 7M-GTE Porsche 924 1978 För Motorarbete: CRS Motorrenoveringar nigell.com |
||||||
Ajden du är kung!!! har vart grymt imponerad genom hela tråden(Lancia-tråden med!) önskar man hade tillgång till alla roliga maskiner du har, skulle gärna ha ett plasma-bord men ja kan ändå inte programmera de så ja överlåter de till proffs som du! Keep up the good work
![]() _________________ Niklas Eriksson Escort Cosworth 92 (under byggnation) |
||||||
Nu är det dax för e liten uppdatering.
Har börjat med det nya pedalstället, för det gamla blev för långt så att mina knän slog i röret under rutan. Nu gör jag ett pedalställ där cylindrarna ligger ned mot golvet under fötterna det gör att det bara blir ca 5 cm långt från pedal till längstfram, mot det gamla som var nästan 2 dm. Fräser pedalerna ![]() Klara. ![]() |
||||||
|
||||||
Den är näst intill klar, det enda som saknas är ett bord med T-pår för 4e axeln, men de verkar vara svåra att hitta lösa och jag känner inte för att behöva köpa ett helt kordinatbord bara för att ta överdelen av. Ibland stämmer inte grejerna i datorn med verkligheten, stället jag ritade och som så ut att passa passade inte så bra sen när det var ute i bilen och jag skulle få platts med fötterna också. Men efter lite mätande och grejsande blev det ett nytt ställ och nu verkar det funka hyffsat, ev. blir jag tvungen att flytta rattstången någon cm, men det får jag se när jag provkör nästa gång. ![]() |
||||||
|
||||||
Du kan ju fräsa ett eget bord? T-spårs-fräsar fins ju, och du verkar ju inte vara orolig. Då får du det som du vill ha det oxå! _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||||||
Kul att det händer lite igen.
Ang ditt pedalställ. Jag fräste ett eget med till min bil. Jag fick påbackning av SFRo att gasen skulle sitta längre ifrån föraren än bromsen. Detta för att man inte skulle kunna gasa samtidigt med samma fot som man bromsar med. Jag har för mig om att du tänkt regga den här underbara bilen. Så ett tips i all välmening. Kolla med SFRo och ev. SBP innan du anser dig klar med pedalstället. ![]() Edit: Jodå jag skriver ju som en kråka ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Gasen ska sitta längre bort än bromsen antar jag att du egentligen menar?
Det är även en fördel för tåhäl (enligt min åsikt) att under inbromsningen att gasen ligger linjerad med bromsen först när broms är applicerad. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Angående fräsa ett eget t-bord så har jag funderat på det, jag har redan fräsar för det, fast ska jag löpa en tillräckligt stor metall klump så blir det billigare att köpa en hel jula fräs och ta av bordet ifrån.
Då flyttar jag gaspedalen lite granna, fattar jag det rätt att den ska frammåt någon cm? Stället är bara punktat och inte ens i närheten av klart än så det är lätt att flytta om pedalrna. |
||||||
Ja precis. Gasen ska framåt lite. Hur mycket är ju svårt att säga med kanske 20mm borde ju funka.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Inte hunnit gjort någon på bentleyn i helgen men däremot har jag köppt en glasfiberspruta för att ha till formtillverkningen senare i sommar. Som förhoppningsvis ska göra att det går snabbare att gjuta.
Tyvärr sprutar den inte polyester samtidigt så det får jag löasa på något sätt, eller så rolla på det. ![]() Sen en liten bonusbild. Jag har testat hydroformning för att på enkelt sätt kunna tillverka expantinskammare till 2-taktare. Provade först med en provtrycksutrusning men den klarade bara upp till 50bar. För att få ut de sista knölarna byggde jag om en portopower att trycka det sissta med. ![]() |
||||||
Var till Tomas Karlsson "Bil & Trim" i Umeå nu i helgen och han berättade att han använde en högtryckstvätt för att blåsa upp och forma dom med vatten. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
|
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 109, 110, 111 >> 143 besök senaste veckan (1424720 totalt) |