Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 1 besök senaste veckan (36026 totalt) |
ODB Hål..
Ibland tar det några dagar.. jo.. Jag har ju en ODB 2 motor och tydligen ett ODB 1 grenrör.. alltså saknas det hål i grenröret för lambda/avgas/sensorerna vad-de-nu-heter.. är det så enkelt att man borrar hål i ODB 1 grenröret för sensorerna eller har jag inte sån tur?? och om det går att borra hål för dem så är det något att tänka på t ex något visst avstånd eller så..?? Har lite preliminärt sådär också fått ett startnummer nu till cupen, blir nog nummer 6 som jag ärver av Bapelsin.. lite att leva upp till där, eller så får jag döpa om mig till Bandarin eller nåt sånt.. ? // J |
||||
Re: ODB Hål..
Bara att köpa svetsmuttrar & svetsa dit. Mekonomen har svetsmuttrar för lambdagivare. Med det startnummret har du satt nivån högt men du vet väl att detta nummer även är förknippat med plikten att agera gräsklippare ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Re: ODB Hål..
Får snart döpa om bilen till Michael Bäck edition.. tack igen!! Gräsklippare ja.. kan jag väl bjuda på i så fall.. kan ha en harv bak oxå så det blir något resultat av jordbrukandet.. // ![]() |
||||
Billig plast..
![]() Jag hittade riktigt billiga glasfiberskärmar och motorhuv på ebay och när de väl dök upp så var de.. just det, billiga.. de väger inte mycket det är en fördel, sen att de är kanske lite väl tunna för min smak gör att jag nu fått beställa nya plastdetaljer till bilen. Så är det någon som är intresserad av att köpa två st framskärmar samt en motorhuv i glasfiber till en e36:a sedan, så tjoa till.. Observera att det är raceutförande, dvs inga förstärkningar för fästen.. sen har jag fått tillbax min glasfiberbaklucka till e36 cupén från bussgods då en oseriös köpare aldrig hämtade ut den.. så det blir nog en glasfiberdelar-säljes-annons snart. Ska förresten sälja min BMW 330 CD oxå p g av att den inte fungerar att ha på landet. Den är så låg att den tar i minsta snöhög och jag får krypa över fartguppen.. sambon vägrar att köra den då den är så stark i motorn att minsta gas eller motorbroms får antisladdsystemet att lysa. Så nu blir det en politiskt förkastlig SUV i stället. Det har aldrig svidigt så mycket att sälja en bil då den är helt grym både i skick och i prestanda för pengarna.. hade jag haft råd så skulle jag konservera bilen i väntan på asfaltsväg här utanför eller bara ha den som pynt i vardagsrummet. Nåja, det var inte mycket till uppdatering av racebilen men alla bussningar + M50 insugs konverteringskit + grupp N kitet är nu på väg hem i alla fall.. lite nya delar att leka med snart alltså. // ![]() |
||||
Ett skepp kommer lastat.. med vaddå? Jo:
![]() ![]() ![]() ![]() Så nu blir det nya tag i garaget då jag kan fixa lite igen. Fick på M50 insuget för en stund sedan på motorn, det saknas några slangar men snart så.. borde kunna testa motorn snart när bilen kommer hem igen. Vår snart, tack!!?? // Johan |
||||
Re:
Härliga grejer, ingen billig låda det där ![]() _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||
Re:
Njae, det var det väl inte men jag sålde mitt gamla PSS9 CS kit och lite andra delar jag hade liggandes och då blev det inte farligt alls och nu har jag de sakerna jag vill ha. Kommer inte kunna klaga på materialvalet i alla fall sen när Ni andra åker 8:or runt mig.. Enkelt räknat så hamnade väl kostnaden betydligt lägre än av vad samma "låda" hade kostat att köpa i Sverige. Har fått mkt bra support & priser av TMS, och även en kalender, bara en sån sak.. sen kommer jag få åka med TMS klistermärken i år som tack vilket jag gärna gör. Du kan ju säga till om du vill ha något från TMS då jag har bra priser på deras sortiment.. M v h // Johan |
||||
Det kommer att gå brett i går..
![]() ![]() Å taket sitter fast + sikaflex: ![]() Det rör på sig, nu gäller det bara att få klart det sista med karossen och sen vända rotationsriktning på hylsnyckeln och börja skruva dit saker förutom alla förberedelser inför lackering.. börjar nästan tro på att det kan bli en racebil av det här.. M v h // Johan |
||||
Ser mycket bra ut det här!
![]() Lite nyfiken på hur du löste takluckan, har för mig jag läste att du skulle använda orginalluckan? hur satte du fast den? har lite olika idéer men det är svårt o hålla samms där uppe i kontoret ![]() Ser i vilket fall som helst fram emot att se slutresultatet på denna kärra, mycket fint jobb ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Re:
Det är min duktige bur-byggare som också hjälper mig med breddningen och takluckan så det är hans fina jobb du ser. Takluckan är orginal och fastsvetsad samt tätad med sikaflex, blir lite tyngre än att ta en del av ett plåttak men det får jag leva med.. passformen blir bra på det här sättet och luckan är både säker och regntät. Börjar också se fram emot att få bilen klar, undrar hur det blir med breddning och STW-stuk, kanske uppfinner en ny klass FTW (Fat Touring Wagen) av bara farten.. // ![]() |
||||
Re:
Jag har ju dreglat över deras alla deras alubussningar men jag gick via Millway istället, motorfästen och växellåds kuddarna får jag hjälp av en kompis med svarv att fixa till. Jag hör av mig annars om jag kommer på nåt ![]() ![]() Breddningen ser perfekt ut, lagom diskret ![]() ![]() _________________ Tobias Biörs BMW E36 323i -92 BMW Cup #79: SÅLD!! |
||||
Re:
Nu har jag ju inte lyxen att kunna svarva själv eller känna någon som kan svarva bussningar och annat så jag får jaga bra priser i stället. Glasfiberdelarna till bilen kommer från europas alla hörn, där det mest handlar om att någon som känner någon har en gjutform och sen be lite snällt att de skall gjuta upp vinge, breddare osv.. M v h // Johan |
||||
Släp..
Har investerat i ett Brenderup släp också, reg 2500 kg med tipp samt S+V däck på fälgar. Skall fräscha upp det och byta ut golvet så det går att använda mer som ett combi-släp, kanske bygga lite högre sidor som skall vara borttagbara.. multisläp helt enkelt. Med lite uppfräschning så kommer det bli bra.. ![]() ![]() ![]() // ![]() |
||||
Till salu!!
Hela projektet kommer att läggas ned så bil, chassi, motor, växellåda, däck, fälgar och massor med delar kommer att säljas. Allt som tillhör projektet skall alltså säljas och det mesta finns beskrivet i tråden ovan. Är det någon som vill vara lite snabb så kom med ett skäligt bud via PM eller återkom med telefonnummer så kan vi ta det per telefon - skambud kommer ej besvaras. Jag ska jobba på att få fram bilder, specifikationer och pris i en separat annons de närmaste dagarna. M v h // Johan |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 1 besök senaste veckan (36026 totalt) |