| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Svetsa om sprängkåpa
|
3 besök senaste veckan (2426 totalt) |
|
Svetsa om sprängkåpa
Tänkte byta till en BMWlåda i rx-7an och funderar mest på om de finns någon som tar på sig sådana jobb? Å jag är inte intresserad av att de bara sitter ihop, de ska vara rakt och rätt i "offset"
_________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
|
det man behöver är typ ett tomt motorblock å sen svarva en jigg som ersätter veveaxeln som styr uupp lådan medans man svetsar,
men hur det ser ut på en vankel har jag ingen aning om. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
Re: Svetsa om sprängkåpa
Snacka med Tegis ! Han har ju gjort om en M3 låda som ska passa en rx7
Enda problemet tror jag han fick med startmotorn om jag inte minns fel... Sedan finns det ju färdiga kit till supra Mkiv låda obs kostar en del
Måste ju fråga varför ? Fler växlar anna utväxl ??? Mer effekt
Direkt från tegis Volvo tråd...
Ps jag har ett paket som jag måste skicka till dig också
Mvh Johan _________________ Johan Wistrand Rx-7 TII -91 Rx-7 TII -89 Projekt 2020 RX/ FD Euro-SPEC BMW E60 525 |
||
|
De handlar väl om att utväxlingen skulle passa mig å min bil rätt bra (men va vet man innan man provat) och att bmw lådorna är rätt så snabbväxlade.
Min nuvarande är alldeles för seg sen skulle ja behöva byta slutväxel också om de skulle bli bra med std lådan å de va inge lockande. _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Svetsa om sprängkåpa
|
3 besök senaste veckan (2426 totalt) |